۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85302532
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واحدهای فناور کردستان امسال بیش از ۲ هزار میلیارد ریال فروش محصول داشتند

سنندج- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری کردستان گفت: در نیمه نخست امسال، واحدهای فناور استان، ۲ هزار و ۹۰ میلیارد ریال فروش محصول داشتند که این رقم در کل سال گذشته ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بابک سوری روز شنبه در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کردستان در سنندج اظهار کرد: صادرات واحدهای فناور استان، سال گذشته ۴۲۵ هزار دلار بود و این رقم بصورت سالانه جمع‌بندی می‌شود.

وی اشتغال سال گذشته واحدهای فناور کردستان را هزار و ۵۵ نفر اعلام کرد و افزود: ۱۵۰ نفر امسال به این تعداد افزوده و به هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

رییس پارک علم و فناوری کردستان با اشاره قانون جهش تولید دانش بنیان در ۲۰ ماده، اضافه کرد: الزام دستگاههای اجرایی به استفاده از محصولات اولیدی شرکتهای دانش بنیان و نوآورر داخلی از راهبردهای دولت سیزدهم است.

سوری به بازنگری و دسته بندی شرکتهای دانش‌بنیان در سال جاری اشاره کرد و گفت: شرکتهای نوپا، نوآور و فناور در این دسته بندی‌ها قرار دارند.

وی با اشاره به پیگیری واگذاری زمین به پارک علم و فناوری افزود: این موضوع بصورت روزانه در حال پیگیری بوده که حدود ۹ هکتار است و نیمی در تملک راه و شهرسازی و بقیه در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد.

رییس پارک عام و فناوری کردستان درباره توسعه مراکز رشد و نواوری در شهرستانها اصافه کرد: در بیجار، قروه و کامیاران این کارها عملی شده ولی در دیگر شهرستانها کمی کند است.

سوری یادآور شد: در سفر اول رئیس جمهور به کردستان، هزار میلیارد ریال به پارک علم و فناوری استان اختصاص یافت که چیزی تخصیص داده نشد و در سفر دوم نیز مصوبه‌ای به دلیل دفاع ضعیف نداشتیم و تحقق تخصیص منابع سفر اول راهگشاست.

تعامل خوب با رسانه‌های کردستان درباره اقدامات حوزه دانش‌بنیان

وی با اشاره به لزوم تغییر کاربری زمینهای مازاد در اختیار دستگاههای اجرایی برای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری کردستان گفت: کردستان در زمینه تملک زمین در بین استانهای کشور در رده آخر قرار دارد.

در حال حاضر ۱۶۰ واحد فناور تحت پوشش پارک علم و فناوری کردستان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha