استاندار فارس: ایمنی و سلامت مردم، خط قرمز استاندارد است

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، ایمنی، سلامت و حفظ جان مردم را خط قرمز استاندارد دانست و گفت: کوتاهی در این زمینه و عبور از این خط قرمز به هیچ وجه قابل اغماض و گذشت نیست.

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه، در جلسه شورای استاندارد استان در شیراز افزود: ضرورت دارد که نقش هر سازمان در رعایت استانداردها مشخص شود.

وی، بر ضرورت استفاده از نرم افزار طراحی و بکارگیری بتن باکیفیت و مقاوم تاکید کرد و ادامه داد: هزینه طراحی این نرم افزار از طریق فناوری اطلاعات استانداری برآورد می‌شود و سازمان استاندارد نسبت به خریداری آن اقدام نماید.

او اظهار کرد: سازمان استاندارد تا پایان امسال مدیریت این موضوع را برعهده می گیرد و در صورتی که این اقدام هزینه ای برای سازمان درپی دارد از طریق سازمان برنامه و مدیریت استان پیگیری شود.

استاندار فارس، با اشاره به لزوم مشخص شدن نقش هر سازمان در رعایت استاندارد در زمینه های تولید و مصرف گفت: پس از اینکه نقش هر سازمان در هر مرحله مشخص شد، سازمان استاندار باید میزان عملکرد و پایبندی سازمان ها به وظایف خود را ارزیابی کند و چننچه دستگاهی قوانین الزامی را رعایت نکرد باید به همان سازمان مراجعه شود.

ایمانیه افزود: اداره کل استاندارد استان تا یک ماه آینده وضعیت استاندارد مرتبط با مصالح ساختمانی و استحکام آن را با هم‌افزایی سایر دستگاه‌های مرتبط مشخص کند.

وی، خواستار رتبه بندی صادرات محصولات حلال شد و اظهار کرد: اتاق بازرگانی با همکاری جهاد کشاورزی، صمت و سایر دستگاه‌های مرتبط، میزان و حجم صادرات محصولات حلال را بررسی و هدفگذاری سال های آینده را نیز مشخص کند.

استاندار فارس، در خصوص مباحث مرتبط با استانداردسازی آسانسورها هم گفت: اسامی سازمان هایی که در این زمینه همکاری مناسب نداشته‌اند اعلام شود.

ایمانیه، سمینار مبارزه با فساد و سوت زنی که توسط سازمان استاندارد برگزار شد را یک اقدام ارزشمند و موثر دانست و افزود: سازمان ها، گلوگاه های فساد را مشخص کنند و افرادی که در این حوزه بنا است مسئولیت بپذیرند با دقت انتخاب شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha