۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹
کد خبر: 85218966
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری فارس در دولت سیزدهم با صدور ۸۶ مجوز ساخت

شیراز - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با اشاره به تسهیلگری‌های انجام شده در سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری، گفت: در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم ۸۶ مجوز ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این استان صادر شد.

به ‌گزارش ایرنا، سید مؤید محسن نژاد روز یکشنبه با اعلام این خبر، افزود: حجم سرمایه‌گذاری ۸۶ مجوز ایجاد زیرساخت‌های گردشگری ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است و برای یکهزار و ۴۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی می‌کند.

وی اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌ها عامل اصلی توسعه صنعت گردشگری در فارس است از سرمایه‌گذاری در این حوزه حمایت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: در ۲ سال گذشته ۶۲ پروژه گردشگری برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی شدند که منجر به اشتغالزایی ۸۵۸ نفری در این حوزه می‌شود.

محسن‌نژاد ادامه داد: در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم، ۴۳۱ موافقت اصولی نیز برای احداث زیرساخت‌های گردشگری صادر شد که با آغاز به فعالیت‌ آنها برای هشت هزار و ۲۰۰ نفر به صورت فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: حجم سرمایه‌گذاری موافقت‌های اصولی صادرشده فارس در ۲ سال گذشته بیش از ۹۷ هزار میلیارد ریال است.

تداوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری فارس در دولت سیزدهم با صدور ۸۶ مجوز ساخت

محسن‌نژاد یادآور شد: این مجوزهای ساخت و موافت اصولی گردشگری برای مراکز اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، متل و مهمان‌پذیر، مجتمع‌های گردشگری، سفره‌خانه‌های سنتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اردوگاه گردشگری، اقامتگاه‌های سنتی، مجتمع تفریحی و سرگرمی و مرکز سلامت صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی فارس پیشتر نیز از صدور ۱۱۵ پروانه جدید تأسیسات و مراکز گردشگری در ۲ سال گذشته خبر داده بود که با این شمار یکهزار و ۵۸۹ تخت به تخت‌های اقامتی استان افزوده ‌شده و ظرفیت اقامتی آن به بیش ۲۳ هزار و ۷۴۲ تخت رسیده است.

فارس ۱۱ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست جهانی دارد و جایگاه این استان به واسطه میزبانی از میراث دوره‌های تاریخی متعدد و شاعران و هنرمندان خوش آوازه در گردشگری تاریخی و فرهنگی بی‌نظیر است، همچنین فارس قطب گردشگری سلامت جنوب کشور به شمار می‌رود و با میزبانی از حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) سومین استان گردشگرپذیر مذهبی کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha