۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85219055
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۹۳ کارگر مشاغل سخت در لرستان بازنشسته شدند

۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۲۵
کد خبر: 85219055
۶۹۳ کارگر مشاغل سخت در لرستان بازنشسته شدند

خرم آباد - ایرنا - سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: درخواست بازنشستگی پیش از موعد ۶۹۳ کارگر مشاغل سخت و زیان‌آور طی پنج ماهه نخست امسال در استان تایید شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان "سید فرهاد ناصری نیا" روز یکشنبه افزود: طبق تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی، در مشاغلی که کارگر به تناسب شغل، فشار جسمی و روحی بسیاری را متحمل می‌شود به عنوان سخت و زیان‌آور تعریف شده‌اند.

وی اظهار داشت: مطابق قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت، کارگران با داشتن سابقه ۲۰ سال متوالی در پرداخت حق بیمه بدون شرط سنی و در صورتی که سوابق بیمه‌ شده به صورت متناوب باشد باید ۲۵ سال حق بیمه پرداخت کرده باشند و می‌توانند بازنشسته شوند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: طی پنج ماهه نخست سال جاری ۸۵۸ درخواست بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور در کمیته بدوی استان بررسی و منجر به تایید ۶۰۳ درخواست شد، همچنین ۲۱۸ درخواست کارگران در کمیته تجدید نظر مورد بررسی و از این تعداد نیز ۹۰ درخواست مورد تایید قرار گرفت و برای مراحل نهایی به سازمان تامین اجتماعی لرستان ارسال شد.

ناصری نیا با بیان اینکه کارفرمایان موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه های مرتبط می باشند، افزود: طبق قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

وی یادآور شد: کارگران می توانند درخواست بازنشستگی در این مشاغل را از طریق سامانه http//: sakht.mcls.gov.ir ثبت، نتیجه بررسی و رای صادر شده را مشاهده و اعتراض به رای را ثبت نمایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha