۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85219144
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷۲ هزار دانش آموز در مدارس خراسان‌شمالی ثبت نام کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۱۷۲ هزار دانش آموز تاکنون در پایه های مختلف تحصیلی ثبت نام کردند که این روند تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم اکبری روز یکشنبه در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: برای سال تحصیلی جدید آماده‌سازی و سازماندهی نیروهای انسانی انجام شده است به گونه ای که با وجود کمبود معلم طوری برنامه ریزی شده هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد.

وی افزود: در آزمون استخدامی اخیر ۸۵۰ نفر برای مصاحبه معرفی شدند و تا پایان هفته جاری نتایج برای ۳۸۱ کرسی اعلام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: توانمندسازی معلمان و مدیران مدارس غیردولتی با نگاه پرورش تربیتی و فرهنگی نیز در حال انجام است که در همین راستا در سال تحصیلی جدید ۵۰ نفر روحانی برای تدریس در مدارس به کار گیری خواهند شد.

اکبری بیان کرد: نتایج آزمون استخدام دبیری نیز هفته گذشته اعلام و به زودی مصاحبه‌ برای جذب ۶۸ نفر از آنها در آموزش و پرورش خراسان شمالی انجام خواهد شد.

تاکید بر مناسب سازی مدارس

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح بازگشایی مدارس در مهر ماه جاری اظهار کرد: باید پیش از بازگشایی مداری اقدامات لازم برای رنگ‌آمیزی کلاس و محوطه مدارس، بهسازی و تعمیر میز، نیمکت واحدهای آموزشی و بهسازی سرویس‌های بهداشتی مدارس انجام شده باشد.

محمدرضا حسین نژاد افزود: بی تردید مناسب سازی مدارس و نوسازی آن نقش موثری در ایجاد انگیزه های آموزشی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق این رویکرد باید همواره از ظرفیت خیران و مشارکت های مردمی بهره بگیریم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به جایگاه معلمان در رشد و تعالی جامعه، گفت: رشد و توسعه هر جامعه در گرو آموزش و پرورش صحیح است و باید قدردان زحمات معلمان، مربیان و استادان حوزه تعلیم و تربیت جامعه باشیم.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha