۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳
کد خبر: 85220151
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کوره‌های غیرمجاز تولید زغال در زرند تخریب شدند

۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳
کد خبر: 85220151
کوره‌های غیرمجاز تولید زغال در زرند تخریب شدند

کرمان - ابرنا - دادستان عمومی و انقلاب زرند گفت: تعدادی از کوره‌های تولید زغال که افراد سودجو با تصرف در اراضی ملی اقدام به راه اندازی آن‌ها کرده بودند، تخریب شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط‌ عمومی دادگستری کل استان کرمان، رضایعقوبی در حاشیه رفع تصرف از اراضی ملی در زرند افزود: قانون گذار برای جرم تصرف اراضی ملی و ریشه کن کردن بوته‌های مرتعی، مجازات حبس و شلاق در نظر گرفته است.

وی اظهار داشت: اراضی ملی و منابع طبیعی، سرمایه‌هایی هستند که از گذشته به ما امانت رسیده و همه ما برای استفاده آیندگان موظف به حفظ و نگهداری از آنها هستیم.

وی تاکید کرد: دادستانی زرند به منظور صیانت از حقوق عامه در برخورد با این نوع از جرائم با قاطعیت ورود خواهد کرد و افرادی که برای مرتبه دوم اقدام به تصرف مجدد اراضی ملی می کنند، محکوم خواهند شد.

دادستان زرند تصریح کرد: طی چندماه گذشته گزارشات مردمی متعددی درخصوص سرقت چوب درختان پسته و تبدیل آن‌ها به زغال در کوره‌های غیرمجاز به دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان واصل شده بود.

وی بیان کرد: درپی وصول این گزارشات، پرونده‌های متعددی علیه متصرفین در این دادسرا تشکیل و پس از رسیدگی قضایی و قطعیت آرا، امروز با تلاش رییس و عوامل منابع طبیعی شهرستان زرند تعدادی از احکام قطعیت یافته، به مرحله اجرا درآمد و از اراضی ملی رفع تصرف شد.

یعقوبی با بیان اینکه غالباً تصرف اراضی ملی توام با تخریب پوشش گیاهی است، خاطر نشان کرد: این عمل در قالب بزهی جداگانه از سوی قانونگذار جرم انگاری شده است و دستگاه‌های مربوط خصوصا منابع طبیعی، موظف به حفظ و حراست از منابع ملی هستند و قطعاً کوتاهی احتمالی آن‌ها و عملکردشان زیر ذره‌بین دستگاه قضایی است.

زرند در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha