۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۱۲
کد خبرنگار: 961
کد خبر: 85223881
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خلخال در شاخص‌های آموزشی رتبه نخست استان اردبیل را کسب کرد

اردبیل- ایرنا - مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: این شهرستان موفق به کسب رتبه نخست استان اردبیل در همه شاخص‌های آموزشی و پرورشی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مستقیم حسینی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال گفت: با تلاش‌ دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان آموزش و پرورش، این شهرستان موفق به کسب رتبه نخست استان در ۱۱۸ شاخص آموزشی و پرورشی از مجموع ۱۲۰ شاخص شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خلخال گفت: میانگین نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان خلخال۶۷ دهم درصد از میانگین نمرات دانش آموزان کشوری بالاتر است ضمن اینکه رتبه کنکور این منطقه هم در مقایسه با آزمون سراسری سال گذشته افزایش یافته است.

وی با تقدیر از تلاش خبرگزاری ایرنا اردبیل درخصوص طرح و بیان به موقع مشکلات فضاهای آموزشی منطقه اظهار کرد: انتشار خبر توقف فعالیت پروژه مدرسه روستای گلوجه از توابع بخش مرکزی خلخال از سوی خبرگزاری ایرنا باعث ورود مسئولین امر به این موضوع شد و باعث شد این پروژه جانی دوباره بگیرد.

مدیر آموزش و پرورش خلخال اضافه کرد: با وجود قول‌های مسئولین اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل مبنی بر تکمیل این مدرسه تا آغاز سال تحصیلی جدید به نظر می‌رسد این مدرسه تا اول مهرماه امسال امکان بهره برداری از آن وجود نداشته باشد.

حسینی با اذعان به کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش خلخال افزود: آموزش و پرورش خلخال با کمبود ۳۰ نفر معلم در مقطع ابتدایی مواجه است این در حالی است که تنها هشت معلم از محل ماده ۲۸ برای سال تحصیلی جدید برای مقطع ابتدایی جذب می‌شود و با این وضعیت برای جبران کمبود نیرو مجبور به جذب و بکارگیری نیرو از بین معلمان بازنشسته به صورت خرید خدمت هستیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خلخال اضافه کرد: به دلیل مشکلات و محدودیتهای مالی آموزش و پرورش خلخال برای تکمیل پروژه احداث تالار فرهنگیان خلخال، این تالار به صورت موقت به بخش خصوصی اجاره داده می‌شود.

وی در این نشست همچنین از ساماندهی نیروهای انسانی آموزش و پرورش و آماده سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی در ابتدای مهر ماه و اجرای پروژه مهر به صورت مطلوب خبر داد.

در این جلسه فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش خلخال نیز خواستار حضور اعضای اصلی شورای آموزش و پرورش جلسات شد و گفت: انتظار می‌رود مصوبات تحقق نیافته این شورا تا حصول نتیجه از سوی مسئولین آموزش و پرورش پیگیری شود.

سید جواد یحیی‌زاده با اشاره به اهمیت اجرای مطلوب و بهینه پروژه مهر وقبل از آغاز سال تحصیلی جاری گفت: انتظار می‌رود در اول مهر ماه امسال زمینه حضور همه دانش آموزان این شهرستان در کلاس‌های درس فراهم شده و دانش آموزان سال تحصیلی را در نخستین روز پاییز به صورت رسمی آغاز کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha