سردار رادان: خدمات رسانی پلیس تا بازگشت آخرین زائر اربعین ادامه خواهد داشت

قصرشیرین- ایرنا- فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی گفت: خدمات رسانی پلیس به زائران اربعین حسینی تا بازگشت آخرین زائر از سفر معنوی کربلای معلی با جدیت تمام ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان روز پنجشنبه در قرارگاه اربعین فراجا در مرز خسروی با حضور جمعی از فرماندهان مرزبانی عراق، افزود: به فضل الهی امسال رکورد حضور در مراسم اربعین شکسته شد و بیش از چهار میلیون زائر ایرانی در این همایش معنوی و بزرگ حضور یافتند.

وی با اشاره به حضور همه جانبه پلیس از آغاز ماموریت اربعین در میدان خدمت رسانی به زائران، ادامه داد: تاکنون بیش از سه میلیون زائر به کشور بازگشته اند و کمتر از یک میلیون نفر هنوز در این سفر معنوی در عتبات عالیات به سر می‌برند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به همکاری بسیار خوب مسئولان عراقی با زائران ایرانی، گفت: تسهیل گری های آن ها باعث شد تا زائران اربعین امسال راحت تر به این سفر معنوی مشرف شوند. خدمات رسانی پلیس به زائران اربعین تا بازگشت آخرین زائر ادامه خواهد داشت

اربعین باعث تقویت روابط و همدلی ۲ ملت ایران و عراق شد

سردار رادان یادآور شد: اربعین ماموریتی است که باعث تقویت روابط حسنه ۲ کشور ایران و عراق و همدلی و انسجام مردم آن ها شده که باید در این خصوص خداوند را شاکر بود چون عزم و اراده استواری که در این ماموریت نزد مسئولان۲ کشور وجود دارد دشمنان اسلام را بیش از پیش به وحشت انداخته و باعث شده رو سیاه تر از قبل صحنه را ترک کنند.

خدمت رسانی به زائران ایرانی را با افتخار ادامه می‌دهیم

معاون ویژه بازرسی مرزبانی عراق هم در سخنانی با ابراز خرسندی از اینکه افتخار میزبانی زوار ایرانی نصیب کشور عراق شده است، گفت: زائران اربعین در امنیت کامل به زیارت قبور ائمه اطهار علیهم السلام و امام حسین (ع) مشرف شدند.

سرلشکر جاسم جعفر فاخر افزود: خدمت رسانی به زائران را همچنان تا بازگشت کامل زائران ادامه می‌دهیم و از همراهی مسئولان ایرانی به ویژه فرمانده کل انتظامی با مقامات کشور عراق در اعزام زوار به عتبات عالیات قدردانی می کنم امیدوارم همین هم افزایی و همکاری در سال های آتی نیز ادامه داشته باشد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی کشور از زیرساخت های مرز رسمی خسروی و روند بازگشت زائران بازدید کرد و با زائران در خصوص خدمات رسانی به گفت و گو پرداخت.

به گزارش ایرنا، سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان باتوجه به توسعه زیرساخت‌ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی‌ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلی است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha