۲۸ هزار زائر اربعین از خدمات امدادی هلال احمر خراسان‌شمالی بهره‌مند شدند

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: ۲۸ هزار زائر اربعین در کشور عراق از پنجم شهریورماه جاری تاکنون از خدمات بهداشتی، درمانی و امدادی این جمعیت بهره مند شدند.

ابوالفضل محبان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۶ نفر از امدادگران درمانی این جمعیت در قالب یک تیم در کشور عراق مستقر شده و به امدادرسانی پرداختند که این خدمات تا امروز ادامه داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه تریلی برای خدمات رسانی به زائران پیاده اربعین به کار گرفته شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: درمانگاه شهدای جمعیت هلال احمر خراسان شمالی مستقر در عمود ۸۸۵ مسیر نجف به کربلا از پنجم شهریور برای خدمات رسانی به پیاده های اربعین فعال بود.

امدادرسانی ۸۰۰ امدادگر به زائران امام رضا(ع)

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره خدمات رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: ۸۰۰ امدادگر این جمعیت برای خدمات رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) سازماندهی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی اظهار کرد: ۲۰ پایگاه امدادی در مسیر زائران پیاده امام رضا(ع) برای خدمات رسانی آماده هستند.

وی افزود: در این زمینه ۱۵ دستگاه آمبولانس، ۱۳ دستگاه خودروی نجات و ۲۳ خودروی کمک‌دار در محور پیاده روی مستقر شدند.

محبان گفت: برای خدمات رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) یک پست ویژه دایر شده است و آمبولانس های هلال احمر در مسیر پیاده روی برای امداد در حوادث احتمالی با چراغ گردان مستقر هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ دستگاه چادر در استان برای خدمات رسانی به زائران در مسیر پیاده روی برپا شده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha