هفته پنجم کورس اسبدوانی آق‌قلا گلستان به پایان رسید

گرگان- ایرنا- پرونده هفته پنجم کورس اسبدوانی تابستانه -‌ پاییزه شهرستان آق‌قلا در شمال استان گلستان با برگزاری دومین روز این رقابت‌ها، بسته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دومین روز رقابت‌های این هفته با شرکت ۶۸ راس اسب از ساعت ۱۴ عصر امروز، جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان، در ۶ دور و در مسافت هزار و هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد.

در پایان هر دور از کورس امروز نتایج زیر به دست آمد که در دور اول اسب‌های بیشتر از سه سال با نژاد ترکمن کلاس چهار به مسافت هزار متر با هم رقابت کردند که در پایان اسب هورس دیر زودتر از خط پایان گذشت و اول شد. همچنین اسب‌های خان قوش و هیجا وحدانی به ترتیب دوم و سوم شدند.

چابکسواران اسب‌های اول تا سوم این دور به ترتیب ماهان گری، رامین قهرمانی و بهرام بینایی بودند.

اسب‌های بیشتر از سه سال سن با دوخون که مبتدی و نبرده بودند در دور دوم به مسافت هزار متر با باز شدن درب‌های دپار، رقابت خود را آغاز کردند که این بار اسب ناز لاله با چابکسواری امیر مختومی زودتر از بقیه از خط پایان عبور کرد و اول شد.

اسب‌های شاماق و آسنا جان با چابکسواری حسین رجال و پیمان قلرعطا به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند.

دور سوم رقابت‌های امروز باز هم به مسافت هزار متر، ویژه اسب‌های بیشتر از سه سال از نژاد دوخون که پیشتر هشت تا ۱۴ امتیاز داشتند، برگزار شد که کمال دلیجه‌عطا، امین محمدی و رامین قهرمانی به ترتیب اسب‌های راز چیچک، ریو بولت و سراتو را زودتر از بقیه از خط پایان عبور دادند و اول تا سوم شدند.

دور چهارم رقابت‌های امروز آخرین دور کورس هزار متری برای اسب‌های بیشتر از سه سال که نژاد آنها دوخون بوده و کلاس یک بودند، در نظر گرفته شد که اسب‌های انیم با چابکسواری بهرام بینایی، فوکوس نورا با چابکسواری نورمحمد بهادر و سوکراتیس با چابکسواری نوید کوچک‌نژاد به ترتیب اول تا سوم شدند.

اولین دور مسافت هزار و ۲۰۰ متر در دور پنجم رقابت‌های امروز قرار داده شده بود که اسب‌های کلاس ۶، از نژاد دوخون و بیشتر از سه سال سن در آن شرکت کردند که در پایان یونس اورکلی، رامین قهرمانی و پیمان قلرعطا به ترتیب با اسب‌های دلبرجان، ‌ مای بلا و تام بی‌لیدر را اول تا سوم کردند.

ششمین و آخرین دور رقابت‌های امروز ویژه اسب‌های بیشتر از سه سال کلاس پنج از نژاد دوخون در مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد که مبین کم با اسب سرین، بنیامین جرجانی با اسب سایلان گلی و یاسین زارعی‌کسلخه با اسب گویا، به ترتیب اول تا سوم شدند.

در مجموع ۶ دور کورس امروز هفت میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال جوایز نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم اهدا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha