توسعه باغات در هزار و ۳۱۷ هکتار از زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری انجام شد

شهرکرد-ایرنا- مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در ۲ سال اخیر توسعه باغات در یک‌هزار و ۳۱۷ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، ابراهیم شیرانی در خصوص برنامه‌های دولت سیزدهم برای افزایش و رشد تولید در حوزه کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این سطح توسعه باغات استان ۲۰۰ هکتار در زمین‌های نوآباد شهرستان شهرکرد، ۳۰۰ هکتار تغییر الگوی کشت، ۶۹۱ هکتار توسعه باغات در زمین‌های شیب‌دار و ۳۲۶ هکتار کشت گیاهان دارویی است.

وی افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۳۳۲ هکتار باغ در چهارمحال و بختیاری اصلاح و احیا، ۳۱۸ هکتار حذف و جایگزینی، ۴۲۰ هکتار سرشاخه‌کاری بادام و ۴۰۰ هکتار سرشاخه‌کاری گردو انجام شد.

شیرانی تصریح کرد: مقابله با فرسایش خاک، حفظ و احیای منابع‌طبیعی و آبخیزداری، جلوگیری از تصرف زمین‌ها، پیشگیری از تغییر کاربری‌های نامناسب زمین‌های کشاورزی و ملی، استفاده از روان‌آب‌های سطحی، بهره‌مندی از آب سبز با هدف افزایش بهره‌وری در باغ‌های دیم، حفاظت از آب و خاک و اجرای عملیات آبخیزداری از مهم‌ترین مزیت‌های طرح توسعه باغات به‌شمار می‌رود.

وی یادآور شد: طرح‌های توسعه باغات در زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف آب و جلوگیری از فرسایش خاک عملیاتی و اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha