پارسال هزار و ۱۰۰ هکتار از طرح‌های تامین آب بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته پنج طرح به وسعت یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار از طرح‌های تامین و انتقال آب استان در زمین‌های شیب‌دار با ۲ هزار نفر اشتغال‌زایی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا به‌نقل از روابط‌عمومی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر روز شنبه با اعلام این خبر تاکید کرد: در این مدت سایر طرح‌های این حوزه به وسعت ۱۳ هزار هکتار ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی پیدا کرد.

وی طرح‌های تامین و انتقال آب در زمین‌های شیب‌دار را یکی از اولویت‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری دانست و افزود: این طرح‌ها از مهم‌ترین سیاست‌های دولت سیزدهم در راستای حمایت از بخش تولید و کشاورزی به‌شمار می‌رود.

برزگر تصریح کرد: مزیت‌های این طرح‌ها شامل ارتقای امنیت غذایی و افزایش تولیدات کشاورزی، ایجاد پوشش گیاهی، تقویت منابع آب زیرزمینی، کنترل سیلاب‌ها، جلوگیری از فرسایش خاک، تثبیت خاک، ایجاد اشتغال، پیشرفت و آبادانی روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها است.

وی یادآور شد: ۲۶ طرح تامین و انتقال آب برای توسعه باغات در زمین‌های شیب‌دار و توسعه طرح‌های کشاورزی در نیمه‌غربی چهارمحال و بختیاری در دست اجرا است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این طرح‌ها در سطح ۱۳ هزار هکتار با ۱۰ هزار نفر فرصت شغلی و ظرفیت تولید حداقل ۱۰۰ هزار تن محصول تعریف شده که هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در دست اجرا است.

برزگر با اشاره به نقش دولت سیزدهم و اعتبارات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری گفت: با تلفیق منابع سفر و بخش خصوصی بیش از چهار هزار میلیارد ریال در این طرح‌ها هزینه شد که جهش ۲ هزار درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد زمین‌های چهارمحال و بختیاری زیرکشت محصولات مختلف است.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha