۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85228643
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

المقداد: تداوم اشغالگری آمریکا و ترکیه مانع از بازگشت آوارگان سوری است

تهران-ایرنا- وزیر خارجه سوریه گفت که پیامدهای ناشی از تداوم اشغالگری آمریکا و ترکیه در بخش هایی از کشورش مانع از بازگشت آوارگان سوری شده است.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا از خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه امروز خود اعلام کرد که فیصل المقداد وزیر خارجه این کشور در تماسی تلفنی با عبدالله بو حبیب وزیر خارجه لبنان درباره روابط میان دو کشور و پرونده آوارگان سوری گفت‌وگو کرد.

در این بیانیه آمده است: فیصل المقداد طی این تماس تلفنی بر عمق روابط برادرانه و تاریخی که دو کشور را متحد می‌کند تاکید کرد.

وی همچنین تاکید کرد که دمشق از بازگشت همه آوارگان سوری به کشورشان استقبال کرده و تسهیلات لازم را برای آنها فراهم می‌کند.

المقداد در ادامه خاطرنشان کرد: آنچه مانع این بازگشت می شود، پیامدهای ناشی از ادامه اشغال بخش‌هایی از خاک سوریه توسط ترکیه و آمریکا و آثار مخرب تداوم اعمال تدابیر اقتصادی غیرقانونی تحمیل شده بر سوریه توسط کشورهای غربی دشمن لبنان و سوریه است.

وزیر امور خارجه لبنان نیز در این دیدار گفت که به زودی در رأس یک هیئت رسمی لبنانی قرار است به سوریه سفر می‌کند تا با مقامات دمشق مورد موضوع پناهندگان سوری گفت‌وگو کند.

وی از تمایل دولت لبنان برای هماهنگی و همکاری با سوریه در این زمینه خبر داد.

شمار آوارگان سوری در لبنان به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌رسد، درحالی که تنها اسامی ۸۸۰ هزار نفر در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha