ویژه برنامه‌های حرم مطهری رضوی در سالروز شهادت امام رضا(ع) اعلام شد

مشهد-ایرنا- معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ویژه برنامه‌هایی که در سالروز شهادت ثامن الحجج(ع) در حرم مطهر آن حضرت برگزار می‌شود را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین شریعتی نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آیین عزاداری و خطبه خوانی شب شهادت امام رضا(ع) از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز آغاز می‌شود و شعرخوانی آیینی و مرثیه سرایی از جمله برنامه‌های امشب است.

وی ادامه داد: مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع) نیز امشب در صحن پیامبر اعظم(ص) و با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: در بخش پایانی این مراسم، عزاداری و شمع گردانی خدام با نوحه خوانی احمد ابراهیمی از مداحان حرم مطهر رضوی انجام می شود و حجت الاسلام و المسلمین جعفر اسلامی خطبه شب شهادت را قرائت می‌کند.

شریعتی نژاد افزود: ویژه برنامه عزاداری و اجتماع عزاداران در ظهر شهادت امام هشتم(ع)، ساعت ۱۲ فردا آغاز می‌شود که سخنران این مراسم آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی است.

وی اضافه کرد: مراسم شام شهادت ثامن الحجج(ع) نیز ساعت۱۸:۳۰ فردا با قرائت زیارت امین الله آغاز می‌شود، سخنرانی حجت الاسلام ناصر رفیعی و حجت الاسلام علیرضا پناهیان و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت(ع) از جمله برنامه‌های فردا خواهد بود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: مراسم شام غریبان شهادت امام رضا(ع) ۲۵ شهریور ماه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، با پیاده روی و عزاداری خدام بارگاه منور امام رضا(ع) از چهارراه شارستان خیابان نواب صفوی به سوی حرم مطهر آغاز می‌شود و پس از ورود خدام به حرم مطهر، خدمه در صحن انقلاب اسلامی گرداگرد یکدیگر جمع می شوند و با مدیحه سرایی حاج مهدی سروری در سوگ شهادت ارباب خویش به عزاداری و سینه زنی می‌پردازند.

شریعتی نژاد افزود: همچنین در غروب شهادت ثامن الحجج(ع) مراسم سنتی چهارپایه خوانی با حضور ذاکران اهل بیت(ع) در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha