۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۳۴
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85231890
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه نقاشی "شور رنگ در شعر" در ملایر گشایش یافت

۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۳۴
کد خبر: 85231890
نمایشگاه نقاشی "شور رنگ در شعر" در ملایر گشایش یافت

همدان- ایرنا- نمایشگاه "شور رنگ در شعر" شامل تصویرسازی اشعار فارسی به مناسبت روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد "محمدحسین شهریار" در ملایر گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر روز دوشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه "شور رنگ در شعر" در سرای فرهنگ و هنر ملایر اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور ۱۰۰ نفر از هنرجویان رشته نقاشی ملایر برپا شده است.

"فرشاد کشاورزیان" افزود: آثار این نمایشگاه به سبک‌های مختلف هنری در قالب بیش از ۱۵۰ اثر ارائه شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر یادآور شد: در این نمایشگاه از تابلویی با عنوان "ملایر شهر جهانی انگور" که توسط استاد "مریم درخشان فر" به روش ترکیبی خلق شده، رونمایی شد که قابلیت ثبت به عنوان لوگویی منحصر به فرد و ویژه برای این شهرستان را دارد.

کشاورزیان گفت: حدود ۲ ماه به هنرجویان نقاشی مربوط به این نمایشگاه در ارتباط با تصویرسازی شعر گروه سنی هشت تا ۱۲ سال، تصویرسازی ضرب‌المثل گروه سنی پنج تا هت سال و همچنین طراحی چهره تعدادی از شاعران و بزرگان ادبیات ایران در رده سنی هشت تا ۱۲ سال آموزش‌های لازم داده شد و آثاری را در قالب نقاشی، طراحی، مجسمه‌سازی و سفال خلق کردند.

وی با بیان اینکه نقاشی‌ها با تکنیک‌ها و سبک‌های متفاوتی ایجاد شده است، بیان کرد: تکنیک گواش، آبرنگ، پاستل روغنی و اکرولیک برای کودکان زیر۱۲ سال و تکنیک طراحی با مداد، راپید، کنته، مداد رنگی، اکرولیک و رزین برای هنرجویان ۱۲ سال به بالا استفاده شده است.

نمایشگاه نقاشی "شور رنگ در شعر" در ملایر گشایش یافت

کشاورزیان گفت: هنرجویان این آموزشگاه، بعد از مرحله سبک‌شناسی غربی با سبک‌شناسی شرقی آشنا شده و پس از آشنایی با هنرهای نقاشی ایرانی همچون تذهیب، نگارگری، نقاشی قهوه خانه‌ای یا قاجاری، آثاری را طبق تصور و برداشت شخصی با تکنیک اکرولیک از موضوع مرتبط خلق کرده‌اند.

به گزارش ایرنا؛ نمایشگاه "شور رنگ در شعر" تصویرسازی اشعار فارسی از امروز ۲۷ شهریور تا دوم مهر از ساعت ۱۰ تا ۱۳ ظهر و ۱۶ تا ۲۰ عصر در سرای فرهنگ و هنر شهرداری ملایر آماده بازدید علاقه‌مندان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha