۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85244343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخشش گروه‌های نمایشی ملایر با کسب ۹ رتبه برتر در جشنواره‌های استانی

همدان- ایرنا- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: هنرمندان تئاتر این شهرستان در قالب گروه‌های نمایشی موفق شدند در جشنواره‌های هنری «فانوس» و «نمایشنامه‌خوانی» استان همدان بیش از ۹ رتبه‌ برتر و تندیس این جشنواره‌ها را از آنِ خود کنند.

فرشاد کشاورزیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: گروه‌های تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با ۲ اثر نمایشی «سیاه‌ترین سیاهی شب» به کارگردانی «محمود محمودی» و «تیرهای سوزان حافظه» به کارگردانی «مبینا خانی» در دوازدهمین دوره جشنواره «نمایشنامه‌خوانی» حضور داشتند.

وی افزود: در این جشنواره نمایش «سیاه‌ترین سیاهی شب» موفق به کسب رتبه سوم بازیگری زن با بازی «شیرین کرمی»، رتبه سوم کارگردانی توسط «محمود محمودی» و رتبه دوم نویسندگی توسط «رضا باغبان» برای نمایش‌های «رویای عقیم» و «سیاه‌ترین سیاهی شب» شدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر اظهار کرد: همچنین «علیرضا پورزادی» رتبه سوم بازیگری مرد برای بازی در نمایش «تیرهای سوزان حافظه» و نمایش «رویای عقیم» به نویسندگی «رضا باغبان» رتبه نخست بازیگری زن و کارگردانی را کسب کرد.

کشاورزیان با بیان اینکه هنرمندان نمایش ملایر همچنین تندیس‌های هفتمین جشنواره هنری «فانوس» را از آن خود کردند، ادامه داد: در این جشنواره تندیس اثر برگزیده در بخش نمایش‌های صحنه‌ای به نمایش «چَم» به کارگردانی «مهدی روزبهانی» از گروه تئاتر یاس کبود وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر تعلق گرفت.

وی گفت: همچنین در این جشنواره تندیس اثر برگزیده در بخش نمایش‌های خیابانی به نمایش «اقتباب» به کارگردانی «فروزان حسینی» از گروه تئاتر یاس کبود اختصاص یافت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر اظهار داشت: پس از تشکیل دبیرخانه این جشنواره، ۲۳۵ اثر به جشنواره ارسال شد که ۳۶ اثر در پنج بخش هنری مختلف، حائز رتبه و تجلیل شدند که هنرمندان ملایری در این جشنواره خوش درخشیدند.

کشاورزیان یادآور شد: با توجه به گرامیداشت هفته دفاع مقدس، هنرمندان با ارایه نمایش‌های ویژه دفاع مقدس، در این جشنواره حضور یافتند تا نسبت به شهدا و ایثارگران ادای دین کرده و رشادت‌های رزمندگان را به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: هفتمین دوره جشنواره استانی تولیدات هنری «فانوس» دوازدهمین دوره جشنواره «نمایشنامه‌خوانی» هفته اول مهرماه با حضور مسئولان استانی و معرفی و تجلیل از نفرات برگزیده در همدان برگزار شد.

کشاورزیان بیان کرد: گروه‌های نمایشی و هنرمندان ملایری در استان همدان جایگاه ویژه‌ای دارند و در حال حاضر با ایجاد بسترهای مناسب، شاهد پویایی هنر تئاتر با هنرنمایی گروه‌های نمایشی این شهرستان و حضور در جشنواره‌های مختلف هستیم.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۶ گروه نمایشی ثبت شده زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha