۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۲۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85232977
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود ۲۲۶ معلم ابتدایی در ملایر تا اول مهر جبران می‌شود

همدان- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش ملایر گفت: برای سال‌تحصیلی جدید ۲۲۶ معلم در مقطع ابتدایی کمبود و ۲ هزار و ۵۰۰ ساعت خالی داریم که تا اول مهر این کمبود جبران می شود.

"مهدی عابدینی‌نیا" روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در مقطع متوسطه اول و دوم با کمبود معلم مواجه هستیم اظهار داشت: در تلاش هستیم برای جبران کمبود نیروی انسانی از ظرفیت فرهنگیان بازنشسته و ماده ۲۸ (جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی) و در صورت امکان از خرید خدمات استفاده و تا اول مهر مشکل کمبود معلم را رفع کنیم.

وی افزود: در این راستا ۹۳ معلم ابتدایی و ۳۰ دبیر از طریق آزمون‌های استخدامی جذب آموزش و پرورش می‌شوند و بخشی از مشکلات کمبود نیروی انسانی ما مرتفع خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر بیان کرد: این در حالیست که امسال سه هزار و ۸۵۰ دانش‌آموز کلاس اولی داریم و در مجموع ۲۳ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در سال‌تحصیلی جدید به مدرسه می‌روند.

عابدینی‌نیا خاطرنشان کرد: از سوی دیگر کمبود فضای آموزشی داریم و در این رابطه مدارس دارای کد تخریب و مدارس خطرساز به شیفت دوم مدارس دیگر منتقل می‌شوند تا مشکلی در روند آموزشی دانش‌آموزان ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۴ درصد مدارس شهر ملایر تخریبی است، اظهار داشت: هشت دبستان، سه مدرسه متوسطه اول و ۶ آموزشگاه متوسطه دوم از جمله این مدارس تخریبی و نیازمند بازسازی هستند و سه هزار و ۶۰۵ دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

بازسازی ۷۵ مدرسه و ۴۵۰ کلاس درس در طرح شهید عجمیان ملایر

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه پنج مورد از این مدارس وضعیت بحرانی دارند، قول مساعد داد: تا اول مهر تمامی کلاس‌ها دبیر و آموزگار داشته باشند و با جابجایی دانش‌آموزان از مدارس تخریبی به شیفت دیگر مدارس، نگرانی والدین رفع شود.

عابدینی‌نیا با اشاره به اجرای طرح شهید "روح‌الله عجمیان" با هدف بهسازی و شاداب‌سازی مدارس کمتر برخوردار، گفت: در راستای اجرای این طرح، ۷۵ مدرسه و ۴۵۰ کلاس درس تعمیر، بازسازی و شاداب‌سازی شد.

وی از افتتاح هنرستان شهید دانش‌آموز "سیدمرتضی سجلدی" با ۱۵ کلاس درس همزمان با هفته اول مهر با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد و افزود: در سال‌تحصیلی جدید با افتتاح این مدرسه، یک مورد به فضای آموزشی شهرستان اضافه می‌شود.

نرخ سرویس مدارس بزودی اعلام می‌شود

مدیر آموزش و پرورش ملایر همچنین به برگزاری جشن بازگشایی مدارس در ۲۸ شهریور در هنرستان شهید باقری با عنوان "جشن یک روز با هنرستان"، جشن شکوفه‌ها در ۲۹ شهریور با حضور کلاس اولی‌ها در تمامی مدارس و به صورت نمادین در مدرسه "کوثر فخریه" و جشن بازگشایی مدارس "جوانه‌ها" اول مهرماه در مدرسه سردار سلیمانی و جشن غنچه‌ها ویژه پیش دبستانی‌ها در ۱۶ مهرماه اشاره کرد.

عابدینی‌نیا با تاکید بر اینکه خلاف شایعات، شروع مدارس و سال‌تحصیلی جدید از اول مهرماه آغاز می‌شود، بیان کرد: در زمینه نرخ‌گذاری و تامین سرویس مدارس نیز مشکلاتی داشتیم که از طریق کارگروه ماده ۱۸ نسبت به تعیین نرخ مناسب و رفع مشکلات اقدام شده است.

وی یادآور شد: هنوز نرخ سرویس مدارس به صورت قطعی اعلام نشده و با توجه به کمبود وسایل نقلیه مینی‌بوس، اتوبوس و ون، پیگیری‌های لازم برای رفع این مشکل ادامه دارد.

به گزارش ایرنا؛ ملایر دارای ۲۸۷ مدرسه است و بیش از ۴۲ هزار دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

پیشتر آموزش و پرورش ملایر اعلام کرد که در سال‌تحصیلی جدید با کمبود بیش از ۳۰۰ مواجه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha