۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبر: 85234065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادارات خدمات‌رسان باعث تاخیر پروژه‌های شهرداری یزد هستند

یزد-ایرنا- سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: برخی از پروژه های شهرداری یزد به دلیل عدم انجام وظیفه دستگاههای خدمات رسان با تاخیر مواجه شده و به هیچ کجا پاسخگو نیستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمد ناصر حیدری روز چهارشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد افزود: هر اتفاقی در سطح شهر رخ می دهد همه از چشم شهرداری می بینند در حالی که بسیاری از این مشکلات بدلیل عدم انجام وظیفه دستگاههای دیگر است.

وی ادامه داد: برخی از دستگاهها مثل شرکت گاز حتی خرابی معابر اصلی شهر را دارند و ماهها است مردم را با مشکل مواجه کرده اند و هیچکس هم پاسخگو نیست و ما نیز هیچگونه راهکاری برای پیگیری نداریم و هیچگونه جریمه ای نیز برای این کارشکنی در خدمت رسانی به مردم دیده نشده است .

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: سخنان پیش از دستور که در صحن گفته می شود باید ضمانت اجرایی داشته باشد و زمان و فرصتی هم برای اجرایی شدن آنها مشخص و پیگیری شود .

حیدری ادامه داد: تقاطع صاحب الزمان (عج )یزد قرار بود دهه فجر امسال افتتاح شود در حالیکه بدلیل اهمال کاری شرکت گاز در جابجایی تاسیسات هنور هیچ اقدامی نشده و طرح متوقف گردیده است .

وی افزود: برخی از پروژه های عمرانی مثل پیامبر اعظم (ص ) یزد نیز ساعت ها برای آن بحث شد اما هیچکدام حتی کلنگ زنی هم نشده است؛ چرا باید برای مردم مشکل تراشی صورت گیرد در حالیکه منابع طرح دیده نشده است و در حالیکه امسال بودجه تملک سازی یزد فقط ۵۰۰ میلیارد تومان است اما برای این طرح بیش از ۵ هزار میلیارد تومان نیاز است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: برای پروژه پیامبر اعظم یزد ار طرف استانداری تعهد منابع مالی شده و هنوز هیچ اقدامی نشده است و باید زودتر تعیین تکلیف شود همچنین برخی از پروژه ها مثل بلوار ایرج افشار نیز استانداری قول پیگیری و حل مشکل را در مدت سه ماهه داده بود اما چندین ماه گذشته و هنوز اقدامی نشده است .

حیدری اظهار داشت: تقاطع های غیر همسطح نیز هنوز بلاتکلیف مانده و شروع نشده است همچنین بوستان بزرگ شهر، پروژه امام محمد باقر(ع) و پروژه آیت الله ابوترابی نیز هنوز اجرایی نشده در حالیکه برای آن اعتبار گذاشته شده است.

ادارات خدمات‌رسان باعث تاخیر پروژه‌های شهرداری یزد هستند

عضو دیگر شورای اسلامی شهر یزد نیز در صحن علنی این شورا گفت:نطق های پیش از دستور باید ضمانت داشته باشد و فقط برای مطرح شدن نباشد و نیاز به پیگیری دارد و مخاطب ما در برخی صحبت ها مناطق شهرداری نیز هست.

محمد مهدی نیکونژاد افزود: تعرفه دارایی که اخیرا و در سال جدید مشخص شده و از مردم گرفته می شود در سالی که بنام مهار تورم نامگذاری شده ، باعث گلایه است و مردم بسیار ناراضی هستند و هرکجا می رویم مطالبه دارند و این مالیات بر روی قیمت برخی از هزینه های گرفته شده شهرداری از مردم نیز افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: برخی از پروژه ها مثل بلوار آیت الله ابوترابی ، شهردار یزد قول افتتاح مهر امسال را داده بود که هنوز انجام نشده است ، البته دستگاههای خدمات رسان باعث برخی از این بدقولی ها هستند اما مردم از ما و شهرداری مطالبه دارند و درخواست دارند این طرح ها زودتر تعیین تکلیف شود.

ادارات خدمات‌رسان باعث تاخیر پروژه‌های شهرداری یزد هستند

فخر السادات خامسی عضو دیگر شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه گفت: صحبت های مطرح شده در صحن علنی به منزله درخواست برای پیگیری است و پروژه هایی مثل پارک بانوان ، علی رغم پیگیری های مکرر همچنان بلاتکلیف مانده است.

ادارات خدمات‌رسان باعث تاخیر پروژه‌های شهرداری یزد هستند

محسن ابوترابی عضو دیگر شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه گفت: قبلا شهردار یزد در ابتدای صحن علنی گزارشی از اقدامات انجام شده یک هفته گذشته بیان می کرد اما در حال حاضر ما بعنوان عضو شورا از بسیاری اقدامات مطلع نیستیم و مردم نیز از این خدمات مطلع نیستند.

ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد نیز دراین جلسه گفت: برخی از پروژ ها باید بصورت میدانی بازدید صورت گیرد تا در جریان اقدامات قرار گیرید و برخی از عواملی که شهرداری در آنها دخیل نیست باعث متوقف شدن کارها می شود که دست شهردای هم نیست .

ادارات خدمات‌رسان باعث تاخیر پروژه‌های شهرداری یزد هستند

فاطمه زارع بیدکی عضو دیگر شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه گفت: تشکیل ستاد مهر شهرداری از اقدامات بسیار موفقی بود که امسال انجام شد و خوشبختانه از ششم شهریور اقدامات شروع شده و ۲۰۰ مدرسه برای طرح مهر دارای گلدان و گل خواهند شد و شستشوی مدارس، رنگ آمیزی و خط کشی معابر اطراف مدارس و لکه گیری آسفالت نیز انجام شده و ۹۹۰ متر در ۳۰ نقطه شهر یزد نیز برای خط کشی معابر اقدام و ۳۲ دستگاه اتوبوس و ون نیز برای سرویس دهی بکارگیری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha