دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان: طلاب باید اسلام ناب و سیاسی را در خود تقویت کنند

مشهد-ایرنا- دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: طلاب برای تأمین نیاز امروز جامعه دینی باید معرفت که همان آگاهی نسبت به اسلام ناب مورد تأیید حضرت امام خمینی(ره) و اسلام سیاسی مورد تأکید رهبری معظم است را در خود تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه روز چهارشنبه و در جمع طلاب غیرایرانی شهر مشهد به مناسبت آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ نمایندگی جامعه المصطفی افزود: حداقل های یک روحانی شیعه، بهره‌مندی از فضل کافی، خودسازی، تهذیب نفس و آگاهی سیاسی است و هر چه این سه عنصر در انسان بیشتر رشد کند شخصیت روحانی و اثرگذار او در جامعه نیز بیشتر می‌شود و بر همین اساس فضل و دانش در طلبگی یک ضرورت است و همچنین اگر یک فقیه در هر درجه از فقاهت باشد و درک سیاسی نداشته باشد، با اندک فریبی از راه اصلی خارج می‌شود.

وی ادامه داد: برای اینکه طلبه به روز باشد و بتواند نیاز امروز جامعه دینی را تامین کند، نیاز به معرفت دینی وجود دارد. همان معرفتی که سیاست ما را عین دیانت ما و دیانت ما را عین سیاست ما معرفی می‌کند.

وظیفه حوزه علمیه همراه کردن علم دینی با تهذیب نفس است

رییس نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان نیز گفت:کاری که برعهده حوزه علمیه و به خصوص جامعه المصطفی قرار دارد همراه کردن علم دینی با تهذیب نفس است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح افزود:جامعه المصطفی هویتی حوزوی دارد که در بخش بین الملل در حال تلاش است و بر همین اساس طلاب این مجموعه باید نسبت به زمانه آگاهی لازم داشته باشند و نباید به قدری در درس غرق شوند که از جبهه استکبار و دشمنان دین غافل شوند.

وی اضافه کرد: باید مجموعه جامعه المصطفی برای چالش های جهان اسلام از جمله جامعه اسلامی، ارائه دین، دعوت به دین مداری، تکریم قرآن کریم، عقلانیت و ایجاد یک کانون ایده پردازی، برنامه ریزی کند و در خصوص استقلال سیاسی، اقتصادی و مشکل معنویت در جوامع برنامه ریزی داشته باشد.

رییس نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان گفت: جامعه المصطفی، امروز دارای یک آرمان و راهبرد بزرگ است و باید به سمت قله و به دست آوردن مرجعیت علمی همراه با یک تلاش و جهاد بزرگ گام بردارد و با این اقدام در هر جای دنیا که بخواهد تحقیقی در خصوص دین صورت پذیرد به این مجموعه به عنوان یک منبع رجوع خواهند کرد.

صالح افزود:طلاب باید نسبت به جهاد تبیین، تبلیغ دین و بیان ویژگی‌های انقلاب اسلامی و از جمله پیشرفت اقتصادی و علمی اقدام کنند از سوی دیگر طلاب باید التزام شخصی باید پایبند باشند و با تلاش علمی، خودسازی و رشد در مسایل معنوی را به دست آورند.

هم اکنون هزار و ۷۰۰ طلبه مرد از ۵۰ کشور و ۸۰۰ طلبه زن از ۳۰ ملیت در جامعه المصطفی خراسان تحصیل می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha