تربت‌حیدریه میزبان مراسم پایانی جشنواره ملی «افتخار من» است

تربت‌حیدریه- ایرنا- مسوول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تربت‌حیدریه گفت: مراسم پایانی سومین جشنواره ملی «افتخار من» ویژه استان خراسان رضوی، ۲۸ دی ماه امسال به میزبانی تربت‌حیدریه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مهدی باقرزاده روز یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری آیین پایانی جشنواره افتخار من افزود: این جشنواره از سوی سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح ملی برگزار می شود، در بخش استان خراسان رضوی چون بیشترین شرکت کنندگان از ‌تربت‌حیدریه بوده اند، این شهرستان میزبان مراسم پایانی است.
وی بیان کرد: این جشنواره میزبان بیش از ۲۰۰ شرکت کننده از سرتاسر استان خراسان رضوی است که در مراسم پایانی از ۲۰ شرکت کننده برتر که پنج نفرشان تربتی هستند، تجلیل خواهد شد.
مسوول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس تربت حیدریه تصریح کرد: با توجه به امکانات خوب دانشگاه دولتی، مقرر شده آیین پایانی در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار و سایر دستگاه‌ها نیز حسب توان مالی خود، بنیاد را همراهی کنند.

باقرزاده در ادامه با اشاره به در پیش بودن کنگره ملی شهید برونسی (۲ هزار و ۱۶۲ شهید منطقه تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار) که ۲۲ شهریور سال آینده به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود، افزود: از آنجا که ثبت خاطرات دوران دفاع مقدس بسیار مورد تاکید است، لذا این جشنواره ذیل کنگره ملی شهید برونسی و فرصت خوبی برای آشنایی نسل امروز با آن ارزش‌ها و از سوی دیگر زمینه خوبی برای ایجاد و تقویت دایره المعارف دفاع مقدس خاص تربت‌حیدریه است.
وی اظهار کرد: همچنین به دنبال آن هستیم خاطرات شهدای این خطه نیز به کتاب‌هایی درسی راه پیدا کند.
طبق آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت‌حیدریه از مجموع ۱۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در این خطه، ۲ هزار و ۱۶۲ شهید منطقه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار است که از این تعداد هزار و ۷۰۸ شهید، هزار و ۶۹۵ نفر جانباز و ۱۴۲ نفر آزاده به شهرستان تربت‌حیدریه اختصاص دارند که از جانبازان این خطه ۶۹۰ نفر بالای ۲۵ درصد می‌باشند.

فراخوان سومین جشنواره ملی «افتخار من» با هدف ارتباط پیشکسوتان جهاد و مقاومت با نسل جوان و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و در راستای نهضت خاطره‌گویی رزمندگان دوران دفاع مقدس توسط سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از آبان ماه امسال در استان های مختلف کشور آغاز شده است.

اکنون در شهرستان تربت‌حیدریه ۲۳ شهید گمنام در خاک آرام گرفته‌اند که شامل پنج شهید در بوستان پیشکوه، پنج شهید در دانشگاه آزاد اسلامی، ۲ شهید گمنام در گلزار بهشت عسکری، ۲ شهید در باغ ملی، ۲ شهید در کدکن، ۲ شهید در بایگ، ۲ شهید در رباط سنگ، یک شهید در توپخانه ۶۱ محرم، یک شهید در تیپ ۱۷۷ ارتش و یک شهید دیگر در دانشگاه تربت‌حیدریه است.
در مزار شهدای بهشت عسکری نیز ۲۰۰ شهید در خاک آرام گرفته‌اند.

تربت‌حیدریه دارای چهار شهیده زن، پنج مادر دارای ۲ شهید، ۲۱۴ مادر شهید و ۲۱۰ همسر شهید است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha