۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۱۹
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85234694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ملایر مهیای جشنواره‌های پاییزی از شیره‌پزی تا خوشه برتر انگور

همدان- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: این شهرستان با چهار جشنواره شیره‌پزی سنتی، خوشه برتر انگور، ترشی و شوری سامن و گردو و بادام روستای علی‌آباد دمق، مهیای جشنواره‌های پاییزی است تا فصل دیگری در گردشگری خود رقم بزند.

"ابراهیم جلیلی" روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دومین جشنواره ترشی و شوری سامن عصر امروز با حضور هنرمندان مطرح کشوری همراه با موسیقی سنتی، فروش محصولات، مسابقه و اهدای جوایز در مجموعه توریستی و گردشگری تپه مصلی این شهر به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: سیزدهمین جشنواره شیره‌پزی سنتی ملایر نیز ششم مهر امسال در درّه جوزان به همت فرمانداری، میراث فرهنگی، بخشداری مرکزی، دهیاری و شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر جشنواره خوشه برتر انگور در یازدهم مهرماه را از دیگر جشنواره‌های پاییزی برشمرد و ادامه داد: روستای جوزان امسال میزبان دهمین دوره این جشنواره به همت شرکت تعاونی پیمان گستر و جهاد کشاورزی این شهرستان است.

به گفته جلیلی؛ دومین جشنواره گردو و بادام علی‌آباد دمق نیز با مساعدت بخشداری جوکار، دهیاری و شورای اسلامی و اهالی این روستا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن پنج مهر روز جهانی جهانگردی، یادآور شد: به همین مناسبت از سوی وزارت میراث فرهنگی در ایران به نام هفته گردشگری نامگذاری شده و برنامه‌های مختلفی از پنجم تا یازدهم مهر در سراسر کشور برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: در این شهرستان نیز برنامه‌های متنوعی همچون بازدید رایگان از موزه تاریخ و فرهنگ و ارگ باستاتی نوشیجان، برگزاری ایستگاه نقاشی در موزه لطفعلیان، تور بازدید خبرنگاران از ظرفیت‌های گردشگری و ودیدار با مسئولان پیش‌بینی شده است.

جلیلی ادامه داد: ملایر شهر جشنواره‌ها است و از ایام نوروز جشنواره‌های متنوعی متناسب با ایام همچون "بازی‌های بومی و محلی"، جشنواره آلبالو در فصل بهار و جشنواره مبل و منبت در تابستان برگزار می‌شود.

وی هدف برگزاری این جشنواره‌ها را معرفی ظرفیت‌های مختلف گردشگری، فرهنگی، تاریخی، طبیعی، کشاورزی، صنایع دستی و سایر محصولات عنوان کرد و افزود: متناسب با این رویدادها ظرفیت‌های مختلفی که در سطح این شهرستان وجود دارد، به کل کشور معرفی می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر یادآور شد: در استان همدان ۲ جشنواره در سامانه ثبت رویدادهای میراث فرهنگی به ثبت رسیده که یکی از آنها جشنواره شیره‌پزی سنتی است که امسال سیزدهمین دوره است.

جلیلی ابراز امیدواری کرد: متناسب با برگزاری جشنواره‌های مختلف، با همراهی و هماهنگی مردم ملایر، اصحاب رسانه و مسئولان کمک کنند تا بتوانیم داشته‌های خود را به خوبی با شیوه‌های مختلف که یکی از آنها برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها است، معرفی کنیم.

به گزارش ایرنا؛ تاکنون بیش از ۳۰۰ اثر و بنای تاریخی در شهرستان ملایر شناسایی شده که بیش از ۲۴۰ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha