۳۷۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس جمهور در حوزه منابع طبیعی همدان جذب شد

همدان- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ۳۷۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس جمهوری به این استان در حوزه منابع طبیعی در سال جاری جذب شده است.

«اسفندیار خزائی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان سفر رییس جمهور به استان همدان در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ اختصاص سه هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال به حوزه منابع طبیعی مصوب شد.

وی اضافه کرد: سه هزار میلیارد ریال از این اعتبار برای بخش آبخیزداری و ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر به بخش صیانت از جنگل و مرتع اختصاص یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار کرد: امسال ۳۷۰ میلیارد ریال از این اعتبار جذب شده که سهم بخش آبخیزداری ۳۲۵ میلیارد ریال و سهم صیانت از جنگل و مرتع ۴۵ میلیارد ریال است.

خزائی اظهار کرد: سهم برنامه و بودجه از اعتبارات سفر رییس جمهوری ۲ هزار میلیارد ریال و سهم وزارت جهاد کشاورزی یک هزار ۱۵۰ میلیارد ریال است که اعتبارات تخصیص یافته مربوط به سهم سازمان برنامه و بودجه است.

وی با بیان اینکه میزان تخصیص بودجه امسال نزدیک به ۵۰ درصد منابع پیش بینی شده است و امیدواریم در زمان مقرر شاهد تخصیص کامل اعتبارات باشیم،گفت: اجرای طرح های آبخیزداری در وسعت ۱۰۰ هزار هکتار با پیش بینی سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب تفاهم چهارجانه بین استانداری همدان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان، قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و سازمان جنگل هاف مراتع و آبخیزداری کشور نیز در دستور کار و پیگیری است.

خزائی اضافه کرد: کلیات این تفاهم نامه در اختیار وزارتخانه قرار گرفته و قرار است قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) از سال آینده کار خود را از سال ۱۴۰۳ آغاز کند که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان در این باره نقش کارفرما و ناظر را دارد.

به گزارش ایرنا، وسعت اراضی ملی استان همدان به ۷۵۰ هزار هکتار می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha