دفاع مقدس جلوه بروز ایمان و اتکال به خدا در سخت‌ترین لحظات بود

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی با صدور پیامی ضمن گرامیداشت رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی، دفاع مقدس را جلوه بروز ایمان و اتکال به خدا در سخت‌ترین شرایط و لحظات دانست.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان در پیامی که روز جمعه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس منتشر شده، آورده است: پیروزی دین‌مدارانه، فرهنگ‌محور و طاغوت‌ستیزانه‌ انقلاب اسلامی ایران که به زعامت امام خمینی (ره) استقرار یافت و اکنون با رهبری داهیانه‌ مقام معظّم رهبری با صلابت استمرار می‌یابد، طلوعی دوباره در عصر معاصر است که بارقه‌های امید به رستگاری را نه‌تنها در دل ایرانیان بلکه در جان آزادی خواهان جهان تابانده است؛ پس از آن، دفاع مقدس، حماسه شکوهمند دوران حاضر است که غرور و قیام را در قلوب و وجود مظلومان و ستمدیدگان عالم، جاری و ساری کرده است.

وی افزوده است: اکنون نیز در حالی چهل و سومین سالگشت آغاز دفاع مقدس را گرامی می‌داریم که آن روحیه‌ دلاورانه و رویکرد ستم‌ستیزانه به شایسته‌ترین شکل ممکن در نسل جوان تجلّی یافته است .

استاندار آذربایجان‌غربی در این پیام همچنین تاکید کرده است: فرهنگ تمدن ساز دفاع مقدس ثابت کرد که با اراده و عزم و ایمان و باور به حقانیت وعده های استوار و خلل ناپذیر الهی و اعتماد وثیق و مؤمنانه به دوراندیشی و بصیرت معنوی رهبری شجاع نظام در عرصه های سرنوشت ساز می توان با کمترین امکانات، دشمن مجهز به پیشرفته ترین تسلیحات و زرادخانه ها و امکانات دنیا را خوار و ذلیل کرد و نظام اهریمنی سلطه را با شور و معنویت جوانان آزادی‌خواه و مشتاق به مقاومت و پایداری تحقیر نمود.

همچنین در این پیام آمده است: دفاع مقدس تابلوی تمام عیار این انقلاب است که نفحات روح افزای نهضت انسانی در قالب دفاع جانانه از کیان و سرحدات مرزی و معنوی در اقصی نقاط جهان نویدبخش و نتیجه مقاومت مردم مقابل سردمداران ستم و تجاوز قرار گرفت؛ دفاع مقدس صرفاً صحنه نبرد و رزم مسلحانه علیه دشمنان میهن اسلامی و حریم آزادگی و شجاعت نبود بلکه عرصه بروز تمام جلوه های تبلور ثمرات ایمان و اتکال به خداوند متعال در سخت ترین لحظات بود که مردمان رشید و انقلابی آذربایجان غربی در حضوری غرورآفرین با خلق ایثارگری هایی ماندگار نقشی بی بدیل در دفاع مقدس ایفا کردند. نقشی که امروز هم تاریخ این سرزمین با افتخار از آن یاد می کند. از شهیدان جان برکف از آقا مهدی باکری و هزاران شهید، آزاده، جانباز و رزمنده ای که در سنگرهای دفاع از میهن، تاریخ سازی کردند.

استاندار آذربایجان ‌غربی ادامه داده است: ایام هفته دفاع مقدس را به فرمانده معظم کل قوا که از یاران صمیمی وهمیشگی رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل بودند و به همه مردم رشید آذربایجان غربی، به ویژه افتخارآفرینان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس، یاد امام شهدا که غایت آرزوی آن قائدِعظیم ماوا گرفتن ابدی در کنار یاران شهیدش بود و تمامی شهیدان راه راستین غیرت و شجاعت در عرصه های مختلف دفاع از دستاوردهای شکوهمند انقلاب اسلامی و همچنین سردار دلها یادگار بی آلایش و صادق دوران طلایی دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی تبریک گفته و گرامی می داریم؛ باشد که دستاوردهای عظیم این حماسه بیش از پیش با هنرمندی متعهدانه برای نسل امروز و فردا بازگو شود.

به گزارش ایرنا هفته دفاع مقدس از امروز در سراسر کشور آغاز شده و تا ششم مهر ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha