معارف اهل سنت در صداوسیمای سیستان و بلوچستان بیان شود

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: برخی افراد از میان اهل سنت به دنبال آن هستند تا بخشی از معارف مورد نیاز خود را از صدا و سیما دریافت کنند، صدا و سیما این بستر را فراهم کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار رئیس سازمان صداوسیما بر لزوم سرمایه‌گذاری سخت افزاری و نرم افزاری، پشتیبانی مادی و معنوی بیشتر از صداوسیمای سیستان و بلوچستان تأکید کرد و افزود: امام خمینی(ره) از صدا و سیما به عنوان یک دانشگاه تعبیر کردند و طبیعتا این دانشگاه باید جامع، مرجع و ملجأ برای داخل و خارج از کشور باشد و برای دستیابی به چنین جایگاهی نیازمند ملزوماتی از جمله اعتماد عمومی است.

وی افزود: در اتفاقات اخیر سیستان و بلوچستان متاسفانه صدا و سیمای استان از چنین سرمایه‌ای برخوردار نبوده و در اتفاقات هشتم مهرماه سال۱۴۰۱ به همان مقدار اعتمادی هم که وجود داشت آسیب وارد شد.

امام جمعه زاهدان اظهار کرد: در دوره‌ قبل صدا و سیما گزارشات و آمار خوبی ارائه می‌شد که با آنچه ما مشاهده می‌کردیم چندان تناسب نداشت و مشخص نبود این آمار و گزارش‌ها بر اساس چه شاخصه‌هایی به دست آمده است.

وی ادامه داد: در خصوص واقعه هشت مهر آنچه مردم از صدا و سیمای استان شنیدند مباحثی از جمله آشوب‌گری و تجزیه طلبی بود که آقایان تماس می‌گرفتند چرا وقتی مردم کشته شده‌اند نمک روی زخم ما ریخته و مردم ما را تجزیه طلب عنوان می‌کنید در حالیکه آن‌ها نمازگزار بودند و نکته جالب این است که در سفر هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به نقاط مختلف استان مردم گلایه مند بودند که ما ایرانی هستیم و به این افتخار می‌کنیم و چرا به ما تجزیه طلب گفته می‌شود.

به گفته محامی؛ چنین اتفاقاتی به اعتماد عمومی نسبت به صدا و سیما خدشه وارد کرده است و بنابراین باید تلاش مضاعفی صورت گیرد تا اعتماد عمومی از دست رفته به دست بیاید و گسترش پیدا کند.

لزوم پوشش اقشار مختلف مردم از طریق صدا و سیما

وی بر لزوم فراگیری و پوشش اقشار مختلف مردم توسط صدا و سیما تاکید و عنوان کرد: بخشی از کار پوشش سخت افزاری و امکانات است اما بخش مهم دیگر پوشش نرم افزاری صدا و سیما هست که برنامه‌های تولیدی باید اقوام و مذاهب مختلف را تحت پوشش قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به دیدار اخیر مردم استان با مقام معظم رهبری و دغدغه ایشان در خصوص اجرای مصوبات سفرشان به استان، گفت: نکته مهم مقام معطم رهبری در آن دوران این بود که مسائل را به گونه‌ای برای مردم تبیین کنید تا حرف و سخن شما را به خوبی متوجه و نسبت به مسائل به خوبی آگاه شوند.

وی اضافه کرد: اگر صدا و سیما می‌خواهد مرجعیت خود را داشته باشد باید پاسخگوی نیازهای اقشار مختلف مردم باشد به عنوان مثال در حوزه خبر با ارائه اخبار به طور سریع و دقیق می‌تواند مرجع قرار گیرد و یا در سایر حوزه‌ها از جمله اطاعات عمومی، نیازهای کسب‌وکار، مهارت‌ها و سایر مسائل مذهبی، اعتقادی و فکری که صدا و سیما باید در تمامی این عرصه‌ها پاسخگوی نیاز مردم باشد تا بتواند مرجع قرار گیرد.

آیت‌الله محامی با اشاره به جمعیت اهل سنت در سیستان و بلوچستان بیان کرد: بنده در دوره‌های قبل از اقدامات صورت گرفته در حوزه مبانی فکری شیعه و اهل سنت سوال کردم هر چند که در فضای کلی کشور نیز با وجود همه برنامه‌های خوبی که وجود دارد باز هم در جهاتی دارای ضعف هستیم.

وی گفت: برخی افراد از میان اهل سنت به دنبال آن هستند تا بخشی از معارف مورد نیاز خود را از صدا و سیما دریافت کنند و اگر صدا و سیما این بستر را فراهم نکند شبکه‌های دیگری این کار را خواهند کرد و چنین چیزی به نفع ما نیست.

مردم سیستان و بلوچستان همراه نظام هستند

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در گذشته فهرستی از علمای اهل سنت را جهت همکاری در اختیار صدا و سیمای استان قرار دادیم و شاخه‌های فعالیت هر یک از آن‌ها را بیان کردیم تا پاسخگوی نیازهای مردم در عرصه‌های مختلف باشند که متاسفانه توسط صدا و سیمای استان به کارگیری نشدند.

وی اذعان کرد: حرکت‌های خوبی در صدا و سیمای سیستان و بلوچستان شروع شده اما هنوز راه نرفته و کار نکرده بسیار است و همه باید کمک کنیم تا این راه نرفته طی شود.

امام‌جمعه زاهدان گفت: صدا و سیما باید سخنگو و بیانگر مطالبات مردم و از طرفی سخنگوی نظام باشد و در راستای سیاست‌های نظام حرکت کند که متاسفانه در سیستان و بلوچستان در این جهت با خلأهای مواجه بودیم و در واقعه هشتم مهرماه جهت گیری صدا و سیمای استان با سیاست‌های مقام معظم رهبری متفاوت بود هر چند که در شرایط کنونی وضعیت تغییر کرده است.

وی با اشاره به دیدار مردم سیستان و بلوچستان با مقام معظم رهبری عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تعابیری را به عنوان شناسنامه استان بیان نموده و از حیثیت استان و چهره بدی که از سیستان و بلوچستان مخابره می‌شد دفاع کردند و فرمودند دشمن چنین چیزی را نمی‌خواهد و حالا صدا و سیما باید در این راستا به تلاش پرداخته و با هنرمندی حقیقت‌های استان را بیان کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: شرافت، نجابت، صبوری، دلدادگی به انقلاب و همراهی مردم سیستان و بلوچستان با نظام اسلامی باعث شده تا با وجود محرومیت‌ها و تحرکات دشمن در آن سوی مرز وضعیت استان همچنان آرام بماند و یکی از مصادیق کار حادثه شمسر سراوان بود که مردم راه خود را جدا و با اغتشاشگران همراهی نکردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha