هشدار به رژیم صهیونیستی: منطقه را به دور باطل خشونت نکشانید

تهران-ایرنا- وزیر خارجه مصر در سخنانی به صهیونیست‌ها نسبت به کشیده شدن منطقه به یک دور باطل از تنش درپی اقدامات جنایتکارانه آنها علیه فلسطینی‌ها و مسجد الاقصی هشدار داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از سایت شبکه روسیا الیوم، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با «الی کوهن» همتای صهیونیستی خود، دیدار و گفت‌وگو کرد.

شکری در این دیدار از رژیم صهیونیستی خواست برای جلوگیری از ایجاد مانع در روند صلح و اجرای راه حل «دو دولتی»، هرگونه تشدید تنش در سرزمین‌های اشغالی را متوقف کند.

وزیر خارجه مصر همچنین بر اهمیت اولویت‌ دادن رژیم صهیونیستی به مسیر آرامش و اجتناب از افزایش تنش به دلیل خطر ورود منطقه به دور باطل خشونت‌ها، تاکید کرد.

وی در این باره اظهار داشت: این رویه، ما را روز به روز از دستیابی به هدف صلح و اجرای ایده راه حل «دو دولتی»، دورتر می‌کند.

احمد ابوزید، سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر و مدیر اداره دیپلماسی عمومی این کشور نیز در این باره اعلام کرد که دو طرف درباره پرونده‌های مربوط به مناسبات دوجانبه و جنبه‌های همکاری کنونی در عرصه‌های تجاری، سرمایه‌گذاری و انرژی؛ به‌ ویژه در چارچوب سمینار گاز شرق مدیترانه، گفت‌وگو کردند.

وزیر خارجه مصر چهارشنبه نیز در نشست وزیران کمیته تماس برای هماهنگی کمک‌های بین‌المللی ارائه شده به مردم فلسطین که در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، از رژیم صهیونیستی خواسته بود تا از اتخاذ سیاست‌های یکجانبه در خصوص فلسطین خودداری کند.

روزهای گذشته شهرک نشینان صهیونیست در سایه حمایت ماموران امنیتی و نظامیان رژیم صهیونیستی به بهانه روز موسوم به «روز اول سال عبری» به صورت مکرر به مسجد الاقصی یورش بردند.

این اقدام صهیونیست‌ها خشم گروه های مقاومت فلسطین و برخی کشورهای عربی و اسلامی را به همراه داشته است و آنها نسبت به تشدید درگیری و خشونت در سرزمین‌های اشغالی و منطقه درپی این اقدامات هشدار داده‌اند.

پیشتر گروه‌های افراطی شهرک نشینان موسوم به «هیکل» برای حمله گسترده به مسجد الاقصی در ایام اعیاد سه گانه عبری که ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) آغاز شده و تا اواسط اکتبر ادامه دارد، فراخوان داده‌ بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha