راننده تانکر آلاینده محیط زیست در همدان جریمه شد

همدان- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت: راننده تانکر نفتی قیر مایع بدلیل آلودگی محیط زیست به میزان ۸۱ میلیون ریال جریمه شد.

«فاطمه موسوی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۶ تیر ۱۴۰۲ یک دستگاه تانکر حامل مشتقات نفتی قیر مایع در جاده سنندج - همدان واژگون و این مایع بر روی خاک سرازیر شد.

وی اضافه کرد: نمونه خاک تا عمق مناسب و مورد تایید در اختیار آزمایشگاه معتمد محیط زیست در خارج از استان قرار گرفت که پس از آنالیز، فاکتورهای آلودگی خاک مشخص شد و برآورد جریمه خسارت تخریب خاک صورت گرفت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار بیان کرد: هنگام واژگونی تانکر حامل مواد سوختی که بیشتر موجب تخلیه مشتقات نفتی و آلودگی خاک می شود، اداره حفاظت محیط زیست بر اساس آیین نامه های مربوطه و قانون حفاظت از خاک اقدام لازم را به عمل می آورد.

موسوی اضافه کرد: بازرسی از محل حادثه و تخلیه مواد سوختی، صدور اخطاریه، آنالیز خاک آلوده توسط آزمایشگاه معتمد محیط زیست، برآورد دقیق آلودگی خاک، تخریب محیط زیست و بازسازی خاک های آلوده بر اساس دستورالعمل صورت می گیرد.

وی گفت: تخلیه مواد سوختی در طبیعت با توجه به ماهیت مواد سوختی منجر به آلودگی و تخریب بافت خاک شده و کیفیت فیزیکی، شیمیایی و زیستی خاک را از بین می رود و این تغییرات برای موجودات زنده، گیاهان و سایر موجودات بسیار مضر است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار افزود: بنابراین بر اساس آیین نامه های مربوطه باید آموزش های لازم در این زمینه در قالب دوره های آموزشی توسط نهادهای مربوطه به مخاطبان داده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha