دانش آموزان سرمایه بی‌بدیل برای توسعه کشور در ابعاد مختلف هستند

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان از دانش آموزان و دانشجویان به عنوان ارزشمندترین دارایی های کشور یاد کرد و گفت: این قشر سرمایه ای بی بدیل برای توسعه میهن اسلامی در ابعاد مختلف هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله "حبیب الله شعبانی موثقی" روز شنبه در آیین نواختن زنگ بازگشایی مدارس و مقاومت در هنرستان رازی همدان، مبنای توسعه کشور را توسعه دانائی محور برشمرد و اظهار داشت: شما نوجوانان و جوانان با انگیزه و با استعداد سرمایه بی بدیل برای توسعه کشور محسوب می شوید.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: تولید ثروت ملی درگرو تلاش شماست.

دانش آموزان سرمایه بی‌بدیل برای توسعه کشور در ابعاد مختلف هستند

وی ادامه داد: زمانی که غرب دوران قرون وسطی را می‌گذراند، ایران شاهد پیشرفت‌های بزرگی در عرصه علم و دانش بود و برای ساختن کشور در ابعاد و عرصه‌های مختلف و پیشرفت کشور، هیچ راهی به جز اتکا به شما دانش‌آموزان نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به تفاوت خای نظام آموزشی در غرب و جامعه اسلامی،گفت: تمدن غربی و دنیای امروز در صنعت رشد کرده اما نتوانسته به‌شایستگی انسان تربیت کند و با برخی آسیب‌ها روبرو است.

دانش آموزان سرمایه بی‌بدیل برای توسعه کشور در ابعاد مختلف هستند

آیت الله شعبانی موثقی افزود: تفاوت اصلی دانش‌آموز ایرانی با دانش‌آموز کشورهای دیگر این است که شما باید هم اقتصاد را رشد دهید، هم عدالت و انسانیت را گسترش دهید به عبارتی هم در عرصه انسان سازی موفق باشید و هم حفظ ارزش‌های ملی تلاش کنید.

وی با تاکید بر اینکه ایران باهوش ترین دانش‌آموزان را دارد اظهار داشت: امثال بوعلی سیناها در همین همدان زندگی کردند و به کسب علم پرداختند و همه شما ظرفیت این را دارید که تبدیل به امثال شهید باقری‌ها و بوعلی سیناها شوید.

امام جمعه شهر همدان ادامه داد: دانش‌آموزان زندگی نامه شهید باقری این جوان نخبه را مطالعه کنند که در سن ۱۹ سالگی از مدرسه به جبهه رفت در مدت کوتاهی فرمانده لشگر شد.

دانش آموزان سرمایه بی‌بدیل برای توسعه کشور در ابعاد مختلف هستند

در پایان این آیین به طور نمادین از ۲ دانش آموز فرزند شهید مدافع امنیت و حرم قدردانی شد.

سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مدارس استان همدان با حضور ۳۲۸ هزار دانش آموز در ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس درس و ۲ هزار و ۶۴۰ مدرسه، ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس با شعار "ایران قوی و مدرسه قوی" آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha