سفر رئیس جمهور به نیویورک، مصداق دیپلماسی فعال است

تربت‌حیدریه- ایرنا- امام جمعه تربت‌حیدریه سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به سازمان ملل را بسیار مفید و ارزشمند خواند و از آن به عنوان مصداق عینی اجرای دیپلماسی فعال یاد کرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رئیس‌ جمهور کشورمان در سازمان ملل توانمند و قدرتمند حاضر شد تا جایی که غربی‌ها مبهوت این اقتدار شدند و در عین حال آیت‌الله رییسی عرصه‌های دیپلماسی عاقلانه و مناسب را پیش برد.

وی سفر ایشان به نیویورک را فرصتی برای تبیین مواضع ایران در مجامع بین‌المللی دانست و گفت: نشست‌ سالانه مجمع‌ عمومی سازمان ملل یکی مهمترین عرصه‌ها و آوردگاه‌های تقابل، تعامل سیاسی و روابط بین‌الملل و نیز فرصت مناسبی برای رفع مشکلات و تشریک مساعی برای برطرف شدن مشکلات همسایگان است و خوشبختانه آقای رییسی چه از مجمع عمومی و چه از کنفرانس خبری سربلند بیرون آمد.

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: از فردای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی از تریبون مجمع‌ عمومی سازمان ملل متحد در تبیین مواضع خود به خوبی بهره برده‌ است.

معلمی در ادامه به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای و نیز عضویت در بریکس اشاره و اظهار کرد: رفتارشناسی سیاسی آقای رییسی ، تسلط تیم دیپلماسی ایشان در عرصه بین‌الملل را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در عین حال شایسته است دولت با ادبیاتی شیوا و عامه فهم، ضمن دلایل عضویت جمهوری اسلامی در این پیمان‌های بین‌المللی، مزایای آن را نیز به مردم توضیح دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha