خراسان جنوبی در سوگ شهادت امام حسن عسکری (ع)

۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
کد خبر: 85237378
خراسان جنوبی در سوگ شهادت امام حسن عسکری (ع)

بیرجند - ایرنا - خراسان جنوبی در سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت سوگوار شد و مردم این استان با برپایی آیین‌های عزاداری به آستان مقدس امام زمان (عج) متوسل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عاشقان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت در خراسان جنوبی، شب گذشته و امروز (یکشنبه) با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه و برگزاری مراسم نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی، عشق و ارادت خود را به امام حسن عسکری (ع) و فرزند ایشان حضرت ولی عصر (عج) ابراز داشتند.

پرچم‌های مشکی بار دیگر در هشتمین روز ماه ربیع الاول سر در معابر، منازل و اماکن عمومی به اهتزاز درآمد و مردم این خطه در غم فراق امام یازدهم جامه سیاه بر تن کردند.

قشرهای مختلف مردم بیرجند شب گذشته نیز با حضور در مسجد امام حسن عسکری این شهر به عزاداری پرداختند و سپس عزاداران در این مسجد اطعام شدند.

علاوه بر این در ۲۰ روستای بزرگ شهرستان بیرجند که روحانی مستقر دارند مراسم عزاداری سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) برگزار شد.

گزارش‌های دریافتی حاکی است علاوه بر مرکز استان، مردم دیگر شهرهای خراسان جنوبی آیین‌های خاص عزاداری برپا کردند.

هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری قمری روز شهادت امام حسن عسکری (ع) و نهم ربیع الاول روز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) است.

امام حسن عسکری پس از ۶ سال امامت در حالی که در محاصره کامل نیروهای بنی عباس بود، در ۲۸ سالگی به دست معتمد عباسی به شهادت رسید و مضجع شریف آن امام در شهر سامرا عراق و کنار مضجع پدر بزرگوارشان، امام علی النقی (ع) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha