۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85238265
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت اقدامی برای احیای جنگل‌ها است

سنندج-ایرنا- سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت اقدام موثری در راستای احیای جنگل ها و توجه به منابع طبیعی است.

به گزارش ایرنا، اکبر محمدی روز دوشنبه در جریان بازدید از مجموعه نهالستان گریزه سنندج اظهار کرد: این طرح مردمی قرار است در چهار سال در سراسر کشور به اجرا درآید و سهم هر استان هم در این رابطه مشخص شده است.

وی کاشت درخت را یکی از رسالت های اجتماعی هر یک از شهروندان خواند و اضافه کرد: برای اجرای این طرح افزون بر تلاش ارگان های دولتی نیاز به حضور و مشارکت نهادهای مردمی هم داریم.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به اینکه تولید نهال در نهالستان های استان با اولویت نهال های چوب است، گفت: استمرار و توسعه این طرح باید مدنظر دستگاه های ذیربط قرار گیرد.

محمدی یادآور شد: خرید تضمینی چوب تولیدی توسط کشاورزان استان به همت صنایع چوب و کاغذ کشور باید مدنظر قرار داده شود و اینگونه زارعت چوب هم توسعه پیدا خواهد کرد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در بازدید از مجموعه نهالستان گریزه سنندج در جریان تولید و انجام تعهدات استان در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت قرار گرفت.

طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال ۱۴۰۲ به مدت چهار سال و با کمک مردم، دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و جامعه شهری و روستایی اجرا خواهد شد که سهم کردستان از این رقم، کاشت سه میلیون اصله نهال است.

از مساحت دو میلیون و ۹۳۷ هزار هکتار استان کردستان، بیش از ۳۷۴ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می دهد.

جنگل های استان کردستان که جز جنگل های زاگرس شمالی هستند در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی، دارای اهمیت نابی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha