وزیر امور خارجه هند: برای دستاوردهای سیاسی تروریسم را تحمل نمی‌کنیم

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه هند، در سخنرانی خود در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تاکید بر نیاز به اقدام قاطع برابر تروریسم و خشونت گفت: نادیده گرفتن این موارد برابر دستاوردهای سیاسی قابل قبول نیست.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از هندوستان تایمز، سوبرامانیام جایشنکار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار احترام به تمامیت ارضی و عدم مداخله در امور داخلی کشورش شد و افزود: ما نباید بپذیریم تروریسم، افراط گرایی و خشونت به خاطر دستاوردهای سیاسی نادیده گرفته شود، به همین ترتیب، احترام به تمامیت ارضی و عدم مداخله در امور داخلی نمی تواند تمرین برداشت گیلاس باشد؛ وقتی واقعیت از لفاظی های سیاسی فاصله می گیرد، ما باید شهامت آن را داشته باشیم که برابر آن بایستیم.

وی ادامه داد: ما هرگز نباید دوباره اجازه دهیم بی عدالتی در جهان مانند «آپارتاید واکسن کرونا» تکرار شود، نباید از قدرت بازارها برای هدایت غذا و انرژی از سوی نیازمندان به سمت ثروتمندان استفاده کرد.

این دیپلمات ارشدی هندی تصریح کرد: ریاست هند بر گروه ۲۰ بر اساس چشم انداز «یک زمین، یک خانواده، یک آینده» هدایت می شود که هدف آن رسیدگی به نگرانی های آسیب پذیرترین کشورها و مطرح کردن آنها در خط مقدم گفت‌وگوهای گروه ۲۰ است و ابتکار هند برای گنجاندن اتحادیه آفریقا به عنوان عضو دائمی گروه ۲۰ گام مهمی در اصلاح نظام حکمرانی جهانی و رساندن صدا به کل قاره است.

جایشنکار گفت: ما در مذاکرات خود، اغلب از ترویج نظم مبتنی بر قوانین حمایت می کنیم، احترام به منشور سازمان ملل نیز در اقدامات کشورها دخیل است اما با وجود همه صحبت‌ها، هنوز چند کشور هستند که دستور کار سازمان ملل را شکل می‌دهند و به دنبال تعیین هنجارها هستند، این رفتار نه می تواند به طور نامحدود ادامه یابد و نه بدون چالش باقی خواهد ماند.

وزیر امور خارجه هند اضافه کرد: یک نظم عادلانه و دموکراتیک در لحظه ای که به آن فکر کنیم، مطمئناً پدیدار خواهد شد و شروع آن به معنای اطمینان از این است که قانون‌گذاران (در سازمان ملل) تحت فرمان این نهاد بین المللی درمی‌آیند، در نهایت، قوانین تنها زمانی کارایی دارند که به طور برابر برای همه اعمال شوند.

وی افزود: هند همچنین به دنبال ارتقای همکاری با شرکای مختلف است. از دوران عدم تعهد، ما اکنون به «ویشوا میترا - دوستی برای جهان» رسیده ایم، این در توانایی و تمایل ما برای تعامل با طیف وسیعی از کشورها و در صورت لزوم هماهنگ کردن منافع منعکس شده است. این موضوع در رشد سریع چهارگانه (QUAD) و در گسترش گروه بندی بریکس (BRICS) مشهود است.

جایشنکار در مورد لایحه رزرو زنان که به تازگی در مجلس هند تصویب شد، گفت: آخرین برنامه ما در قانون می گوید که یک سوم کرسی ها در مجالس قانونگذاری را به زنان اختصاص دهیم. من از جامعه‌ای صحبت می‌کنم که در آن سنت‌های باستانی دموکراسی ریشه‌های عمیق مدرنی دارد و در نتیجه تفکر، رویکردها و اقدامات ما منطقی‌تر و معتبرتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha