۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85240322
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۴ مدرسه تیزهوشان در زنجان فعال است

۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۸
کد خبر: 85240322
۱۴ مدرسه تیزهوشان در زنجان فعال است

زنجان - ایرنا - رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش زنجان گفت که در سال تحصیلی جاری ۱۴ مدرسه تیزهوشان (استعدادهای درخشان) در این استان فعال است.

حسین تاران روز چهارشنبه در گفت‌ ‎و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مدارس در کل استان فعال نیست و فقط در پنج منطقه فعالیت دارند و بر اساس آمارهای موجود ۲ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر در آنها به تحصیل اشتغال دارند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش زنجان با اشاره به اینکه پیش از بازگشایی مدارس آیین ورودی دانش‌آموزان به این مدارس برگزار شد، اضافه کرد: هر سال برای آشنایی دانش‌آموزان ورودی پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان با برنامه‌های سمپاد (سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان)، گردهمایی و آیین‌های خاصی در مدارس سمپاد استان برگزار می‌شود.

وی افزود: دبیرستان دوره دوم فرزانگان ۲ زنجان‌، ‌با توجه به نظام آموزشی «استیم» (steam) و بومی‌سازی آن‌،‌ دانش‌آموزان ورودی پایه دهم را پذیرا شد.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اضافه کرد: نظام آموزشی استیم، بر مبنای علم، فناوری‌، مهندسی، ریاضی‌، هنر و خلاقیت بنا شده است تا دانش‌آموزان به شکل کاربردی، عملی و در قالب فعالیت‌های جذاب تیمی‌، دانسته‌های علمی و مهارت‌های عملی را تؤامان مشاهده کنند.

وی ادامه داد: اهداف مهم این برنامه یادگیری مشارکتی‌ و کارگروهی بر مبنای ارتباط دادن بین رشته‌های مختلف است تا در نهایت‌، شناخت کلی از استعدادهای فردی و برتر دانش‌آموزان و چگونگی تعامل آن‌ها با یکدیگر حاصل شود.

تاران ادامه داد: عناصر یادگیری این سامانه آموزشی، یک‌پارچه و درهم تنیده است که می‌تواند به درک عملی از موضوعات منجر شود و به شکل اقتصادمحور، کاربرد محتواهای ارائه شده در زمان حال و آینده را ملموس و قابل درک سازد.

گفتنی است؛ مدارس استعدادهای درخشان استان زنجان، از مدارس دیرینه کشور است که از سال ۱۳۶۷ هم‌سو با اهداف و برنامه‌های سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، فعالیت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha