دانش‌آموزان مناطق محروم اصفهان به طور رایگان از کلاس‌های تیزهوشان استفاده کردند

اصفهان -ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: ۷۵۰ دانش‌آموز مناطق محروم این استان از امکانات و کلاس‌های آموزشی تیزهوشان به طور رایگان استفاده کردند.

محمدرضا ابراهیمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در حمایت از دانش‌آموزان بی بضاعت افزود: تابستان امسال ۷۵۰ نفر از دانش‌آموزان تیزهوش و مستعد مناطق محروم در کلاس‌های آموزشی مدارس تابستانه تیزهوشان استان شرکت کردند.

وی با اشاره به اقدام ویژه شورای آموزش و پرورش در اعزام دانش‌آموزان به اردوی «راهیان نور و راهیان پیشرفت» افزود: اردوی راهیان پیشرفت با هدف آشنایی دانش‌آموزان با رهاورد انقلاب اسلامی، هویت ملی و هویت ایرانی با اعزام ۴۱ هزار و ۷۰۰ نفر در سالجاری هدف‌گذاری و انجام گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطر نشان کرد: همچنین با همکاری آموزش و پرورش و سپاه صاحب‌الزمان (عج) سال گذشته ۱۲ هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

وی اضافه کرد: امسال نیز به تعداد شهدای استان اصفهان در سال تکریم از ۲۴ هزار شهید استان؛ اعزام ۲۴ هزار دانش‌آموز در برنامه آموزش و پرورش استان قرار گرفته که تا کنون ۱۲ هزار نفر اعزام و ۱۲ هزار دانش‌آموزان دیگر در نیم سال دوم تحصیلی اعزام می‌شوند.

ابراهیمی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم شورای آموزش و پرورش تلاش برای احداث مراکز ورزشی دانش‌آموزی و ایجاد دهکده المپیاد دانش‌آموزی در حوزه ورزش به ویژه در مناطق محروم استان است که «طرح شهید عجمیان» در همین راستا اجرایی شده است و بهسازی، بازسازی و شاداب‌سازی برخی از مناطق محروم از اهداف این طرح است.

وی ادامه داد: همچنین اردوی جهادی «رویش سبز» از دیگر اقدامات مهم بوده که با اعزام معلم به منظور رفع اشکال درسی دانش‌آموزان، کلاس مشاوره، شبه‌زدایی و معرفت دینی با توجه ویژه به مدارس دولتی و مناطق محروم صورت گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: تقویت ۵۷ مدرسه شبانه‌روزی استان و توجه ویژه به آموزش و تامین برخی از تجهیزات و کیفیت آن با مشارکت آموزش و پرورش، استانداری و مجمع خیران از دیگر اقدامات مهم آموزش و پرورش استان اصفهان در راستای اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش بود.

به گزارش ایرنا، حدود یک‌ میلیون دانش‌آموز در بیش از ۶ هزار واحد آموزشی در استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha