«پویش مهر» بذر امید را در دل دانش‌آموزان می‌کارد

تهران - ایرنا - رییس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی در اقدامی مبتکرانه «پویش مهر» را جایگزین «پرسش مهر» کرد. در این راستا، وزیر آموزش و پرورش این اقدام رئیس جمهوری را مبتکرانه دانست و گفت: پیام رییس جمهور این است که با دیدن پیشرفت‌ها بذر امید در دل دانش‌آموزان کاشته شود.

رضامراد صحرایی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره تاثیر «پویش مهر» بر فعالیت‌های دانش‌آموزان اظهارداشت: ابتکار رییس جمهور در تبدیل «پرسش مهر» به «پویش مهر» پیام‌هایی را دربرداشت.

وی افزود: پیام نخست این است که جوشش مشارکت دانش‌آموزان و معلمان امری همیشگی است و فقط معطوف به یک پرسش نیست.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پیام دیگر این است که نیاز امروز کشور امید و نشان‌ دادن پیشرفت‌هاست. اکنون همه تلاش دشمنان کشور سیاه‌نمایی است؛ بنابراین باید تلاش ما نشان‌ دادن روشنایی‌ها باشد.

به گزارش ایرنا، آیت الله ابراهیم رئیسی اول مهر امسال در مراسم نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت «پویش مهر» را جایگزین «پرسش مهر» اعلام کرد و در توضیح آن گفت: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری در همه بخش‌ها و مناطق کشور داشته است. شما دانش‌آموزان در روزهای اول پیروزی انقلاب نبودید، اما خوب است که از وضع گذشته باخبر بشوید و بدانید که چه وضعی داشتیم و الان کجا هستیم و در آینده باید چه مسیری را طی کنیم.

رئیس جمهور خطاب به دانش‌آموزان افزود: شما دانش‌آموزان برای اینکه بدانید در گذشته کجا بودیم، اکنون در چه جایگاهی هستیم و مسیر آینده کدام است، می‌توانید پیشرفت‌های کشور را به تصویر بکشید. حتماً شهر و روستای شما پیشرفت‌هایی داشته، مجموعه کشور علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان برای کشور ایجاد کردند، پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha