دبیرخانه «پویش مهر» تشکیل شد/انتشار فراخوان پس از مراسم ۱۳ آبان

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: دبیرخانه «پویش مهر» با عنوان «روایت پیشرفت» تشکیل شده است و پس از مراسم ۱۳ آبان فراخوان آن منتشر می‌شود.

رضامراد صحرایی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره تاثیر «پویش مهر» و «روایت پیشرفت» بر روند فعالیت دانش‌آموزان اظهار کرد: انتخاب پویش مهر با عنوان روایت پیشرفت و جایگزینی آن با پرسش مهر یک پیام داشت و آن این است که فکر کردن و اندیشیدن و در یک کلام اندیشه ورزی در جامعه تعلیم و تربیت یک فرآیند پویا است.

وی افزود: اندیشه‌ورزی ایستا نیست که با یک پرسش بتوان در یک مقطع به آن پایان داد. پویش مهر یک پویش چند بعدی و چند ساحتی خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموزان در این پویش در حوزه‌های مختلف درباره پیشرفت‌های محله، منطقه و کشور خود و آنچه که برای پیشرفت لازم است، صحبت خواهند کرد، می‌نویسند، خواهند سرود و خواهند ساخت.

دبیرخانه «پویش مهر» تشکیل شد/انتشار فراخوان پس از مراسم ۱۳ آبان

به گزارش ایرنا، هر ساله زنگ مهر مدارس با حضور و سخنرانی رئیس جمهور برای دانش‌آموزان انجام می‌شود، براساس این رسم هر ساله، رییس جمهور پرسشی را با عنوان «پرسش مهر» برای دانش‌آموزان مطرح می‌کردند که با هدف جلب مشارکت فعال فرهنگیان و دانش‌آموزان، فعالیت بیشتر فضای فرهنگی جامعه و توسعه و افزایش حس مسولیت پذیری مخاطبان انجام می‌شد.

اما امسال رییس جمهور طی ابتکاری «پویش‌مهر» را جایگزین پرسش مهر کرد و در توضیح آن گفت: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری در همه بخش‌ها و مناطق کشور داشته است. شما دانش‌آموزان در روزهای اول پیروزی انقلاب نبودید، اما خوب است که از وضع گذشته باخبر بشوید و بدانید که چه وضعی داشتیم و الان کجا هستیم و در آینده باید چه مسیری را طی کنیم.

رییس جمهور افزود: شما دانش‌آموزان برای اینکه بدانید در گذشته کجا بودیم، اکنون در چه جایگاهی هستیم و مسیر آینده کدام است، می‌توانید پیشرفت‌های کشور را به تصویر بکشید. حتماً شهر و روستای شما پیشرفت‌هایی داشته، مجموعه کشور علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان برای کشور ایجاد کردند، پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته است.

همچنین در این راستا محورهایی مانند امیدواری دانش‌آموزان نسبت به آینده و پیشرفت کشور، اهمیت بیان روایت پیشرفت برای دانش‌آموزان، بسیج انگیزه‌های دانش‌آموزان برای پیشرفت ایران قوی و تشویق دانش‌آموزان برای روایت خلاقانه و هنرمندانه برداشت می‌شود که آموزش و پرورش باید برای این مسائل راهبردهایی در نظر گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha