استاندار: ۱۸ درصد اعتبارات سفر دولت به خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: ۱۲۷ هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر دولت به استان مصوب شد که تاکنون ۱۸ درصد از آن تخصیص یافته است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در دیدار رییس سازمان برنامه و بودجه با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: اعتبارات خوبی در سفر استانی سال گذشته دولت به خراسان شمالی برای تامین منابع پایدار آب و اجرای طرح انتقال آب های زیرزمینی منطقه سرانی به شهرها مصوب شد.

وی افزود: با اجرای این طرح و آزادسازی آب سدها می توان آب های سطحی را به بخش کشاورزی اختصاص داد.

حسین نژاد، راهسازی را از دیگر نیازمندی های استان عنوان کرد و گفت: تامین ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر استانی دولت برای اجرای طرح های راهسازی در محورهای روستایی بالای ۵۰ خانوار مصوب شد.

استاندار خراسان شمالی افزود: همچنین هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای سرعت دادن به طرح راهسازی بجنورد - جنگل گلستان مصوب شد که امید می رود این طرح با تخصیص اعتبارات سرعت گیرد.

خراسان شمالی نیازمند نگاه ویژه دولت

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز گفت: خراسان شمالی دارای ظرفیت های خوبی در حوزه کشاورزی است که برای محرومیت زدایی از استان دولت باید به این بخش توجه ویژه ای داشته باشد.

حجت الاسلام رضا نوری اظهار کرد: باید روش های نوین آبیاری در استان گسترش یابد و ارزش افزوده محصولات کشاورزی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به زندگی مسالمت آمیز قومیت های مختلف در خراسان شمالی، گفت: مردم استان از قومیت های مختلف فارس، تات، ترک و ترکمن به صورت مسالمت آمیز با هم زندگی می کنند و هیج گاه شاهد چالشی در بین اقوام استان نبوده ایم.

دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، نشست با استاندار و نمایندگان استان در مجلس مجلس شورای اسلامی و حضور در عملیات اجرایی انتقال آب از منطقه پلنگ دره به شهر بجنورد از برنامه های سفر یکروزه معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی بود.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، شامل ۱۰ شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، بام و صفی آباد، مانه، سملقان، رازوجرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه است.

خراسان شمالی در سال ۸۳، پس از تقسیم استان خراسان به سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، در جغرافیای سیاسی کشور پدیدار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha