ایجاد انشقاق قومی و مذهبی، راهبرد همیشگی دشمن است

گنبدکاووس- ایرنا- معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: یکی از راهبردهای اساسی دشمن ایجاد انشقاق قومی و مذهبی است و در این حوزه ملت ایران به فضل الهی تاکنون هوشمندانه عمل کردند و به برکت مجاهدت‌های آنان در سایه پیروی از فرامین رهبری در همه عرصه‌ها شاهد افزایش عزت، قدرت و بزرگی کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسین معروفی روز پنجشنبه در اجتماع بزرگ جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب اسلامی در مصلی امام جعفر صادق(ع) گنبدکاووس، ملت ایران را ملتی هوشمند برشمرد و اعلام کرد: اقوام و مذاهب مختلف در دوران مبارزات با حفظ وحدت و لبیک گویی به فرمان امام خمینی(ره) حکومت شاهنشاهی را از بین برده و به پیروزی رسیدند و بالای ۹۹ درصد آنان به جمهوری اسلامی رای آری دادند.

وی ادامه داد: دشمن با هجمه‌های رسانه‌ای خود تلاش داشت مردم ایران را دین گریز نشان دهند و اینکه کاری به عاشورا و اباعبدالله حسین(ع) ندارند که حضور فوق العاده جوانان و نوجوانان در مراسم دهه اول محرم تمام این دسیسه‌ها را خنثی کرد.

وی با اشاره به همراهی اهل سنت همپای تشیع در برپایی مراسم دهه محرم و پذیرایی از زائران امام حسین(ع)، افزود: اربعین امسال برادران و خواهران اهل سنت در شهرهای مختلف کشور از جمله میرجاوه، چابهار، کردستان و آذربایجان غربی به بهترین نحوه پذیرای زائران بودند و به عبارتی اهل سنت دل در گروه فرزندان رسول الله(ص) دارند اما ابراز عشق و علاقه‌شان با شیعیان متفاوت است.

معاون سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امسال ۲۲ میلیون نفر در مراسم اربعین شرکت کردند که بخشی از آنان را مردم اهل سنت تشکیل دادند و همچنین پنج میلیون نفر در سالروز شهادت علی ابن موسی الرضا(ع) برای زیارت حرم مطهر ایشان به مشهد مقدس سفر کردند که همگی این موارد نشان از اعتقادات دینی بالای ملت ایران دارد.

سردار معروفی بیان کرد: ملت بزرگ ایران از هر مذهب، قوم و جناح سیاسی زمانی که اعتقادات دینی و منافع ملی‌شان در خطر باشد در یک جبهه برای دفاع از حقیقت وجودی خود قرار می‌گیرند لذا باید سپاسگذار هوشمندی بالای آنان باشیم.

وی افزود: ایران و انقلاب اسلامی از هر زمان دیگر امن‌تر است چراکه فضای هوایی، دریایی، زمینی کشور برای دشمنان مسدود شده و اگر دشمن ملت ایران در حوزه هوایی، دریایی و زمینی دست به حماقت بزند مطمئن باشید که گورستان حقیقی‌شان همان نقطه‌ای حماقتشان خواهد بود.

به گفته وی، ایران در اوج بازدارندگی و آسایش قرار دارد و هیچ فردی جرات نمی‌کند نگاهی چپ به ملت ایران داشته باشد و دشمن با مشاهده این سطح از بازدارندگی و شکست در جنگ سخت رویکرد خود را جنگ روانی در بستر فضای مجازی با هدف نفوذ به قلب، ذهن، اراده‌، تمایلات و رفتارهای ما قرار داده است.

معاون سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: جوانان گام دوم انقلاب با الگوگیری از جوانان گام اول انقلاب که در هشت سال جنگ نابرابر در مقابل دشمنان به پیروزی رسیدند می‌توانند با تسخیر فضای مجازی و انجام عملیات‌های آفندی توطئه‌ها را خنثی کنند.

سردار معروفی امام شناسی، دشمن شناسی، حفظ وحدت و خدمت بی منت و جهادی را از جمله راهکارها در شرایط فعلی برای مقابله با دشمن دانست و گفت: ملت ایران شایسته خدمت است و باید به آنان نگاهی تکریمی داشت.

ایجاد انشقاق قومی و مذهبی، راهبرد همیشگی دشمن است

وی ایمان واقعی، وحدت حقیقی و مدیریت صحیح اسلامی را از مهمترین مولفه‌های پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت و سربلندی رزمندگان در دوران دفاع مقدس برشمرد و بیان کرد: همه اقوام، مذاهب و گروه‌های سیاسی با وحدت واقعی باعث پیروزی انقلاب و شکست دشمن در جنگ نابرابر هشت ساله شدند.

معاون سازمان بسیج مستضعفین نتیجه وحدت را تولید قدرت و در ادامه آرامش برای ملت دانست و گفت: اگر وحدت نباشد امنیتی نخواهد بود و اگر ملت امنیت نداشته باشند رشد و شکوفایی اقتصادی و رسیدن به موفقیت‌های علمی معنایی ندارد و حتی مردم در عبادت خود دچار تردید می‌شوند.

وی ادامه داد: دشمن با مشاهده وحدت حاکم، ایجاد انشقاق و جنگ‌های قومیتی برای تجزیه ایران در مناطقی مانند کردستان، ترکمن صحرا، آمل و بلوچستان در دستورکار قرار داد اما در نهایت ملت همیشه در صحنه با هوشمندی این توطئه‌ها را خنثی کردند.

معاون سازمان بسیج مستضعفین گفت: در استان گلستان ۴۶۰ نفر شهید دوران دفاع مقدس از ترکمن‌ها داریم و از اقوام دیگر هم شهدا و جانبازان زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم.

سردار معروفی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، بیان کرد: ایرانی که خود قربانی کشتارهای جمعی ناشی از استفاده رژیم بعثی از سلاح‌های شیمیایی است و رزمندگان سال‌ها در زمین مسموم و پر از گاز خردل با دشمن جنگیدند هیچ وقت به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیست.

وی افزود: ملت ایران هوشمندانه راه خود را از بدخواهان نظام، سلطنت طلبان، وطن فروشان و ترسوها جدا کرده و در مقابل دسیسه‌های مختلف دشمن در تمام دوران به ویژه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ایستادگی کردند و پیروز صحنه شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha