بانوی فعال رسانه از لبنان:جهاد تبیین رهبر انقلاب هدف شرکت من در جشنواره خورشید است

مشهد- ایرنا- بانوی فعال رسانه ای از کشور لبنان گفت: من با هدف جهاد تبیین بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب در جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید شرکت کرده ام.

سندوس الاسعط روز شنبه در حاشیه نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همان طور که آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر عزیزمان سفارش بر جهاد تبیین کرده اند و به لزوم اجرای آن تاکید فرمودند، من نیز به فرمان ایشان عمل کردم.

وی اظهار داشت: مقاومتی که در جنوب لبنان اتفاق افتاده است، نشات گرفته از تفکرات رهبری انقلاب اسلامی است.

یک بانوی فعال سیاسی دیگر از کشور لبنان گفت: جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید بستری برای محک زدن قدرت جهانی بانوان است.

هورا کبیسی افزود: ما همایش های بزرگی مانند این جشنواره در کشور خودمان برگزار می کنیم، اما این رویداد یک ویژگی خاص دارد.

وی ادامه داد: آنچه جشنواره رسانه ای خورشید را از سایر جشنواره ها متمایز می کند، اختصاص آن به زنان است و اینکه چقدر بانوان می توانند قدرت بین المللی و جهانی داشته باشند و چقدر می توانند نقش آفرینی در عرصه سیاسی پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، هشتم مهرماه امسال حدود ۱۰۰ نفر از بانوان و فعالان رسانه ای از ایران و حدود ۴۰ کشور جهان در قالب نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید در مشهد گرد هم می آیند.

نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید با شعار "زنان روشنگری می کنند" به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» برنامه ریزی شده است که به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید.

شیرین ابوعاقله (۳ آوریل ۱۹۷۱ – ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲) خبرنگار فلسطینی بود که به مدت ۲۵ سال در شبکه عربی زبان الجزیره فعالیت می‌کرد. او یکی از خبرنگاران فعال در خاورمیانه بود که که اخبار مرتبط با فلسطین را پوشش می‌داد. در ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲ درحالی که مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای ارتش اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری بود مورد هدف نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و به دلیل اصابت گلوله به سر جان باخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha