بانوی فعال رسانه از قرقیزستان: بانوان کشورم به سمت حجاب رو آورده‌اند

مشهد-ایرنا- بانوی فعال رسانه ای از کشور قرقیزستان گفت: بانوان جوان کشورم به حجاب رو آورده اند و تمایل دارند دین اسلام را بهتر بشناسند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سفر والیانی» روز شنبه در حاشیه نخستین جشنواره بین المللی فعالان رسانه ای در گفتگو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: من مسلمان هستم و حجاب را انتخاب کرده ام و می بینیم گرایش به اسلام و داشتن حجاب در کشورم رو به افزایش است.

وی بیان کرد: قرقیزستان ۷۰ سال قبل به شوروی متصل بود و استقلال نداشت، در آن زمان داشتن دین نیز ممنوع بود، اما اکنون قرقیزستان مستقل شده است، مردم این کشور تمایل دارند دین اسلام را پذیرفته و قواعد و اصول آن را رعایت کنند.

این بانوی فعال رسانه ای ادامه داد: جشنواره رسانه ای خورشید در ایران یک اتفاق خوب است، اینجا می بینیم که چگونه بانوان در مسیر رشد قرار گرفته اند، این جشنواره مانند پلی است که بانوان فعال رسانه ای را به هم متصل می کند.

والیانی با بیان اینکه اطلاعاتی که رسانه ها از ایران می دهند، به هیچ وجه درست نیست، افزود: این را به وضوح در کشور شما می بینیم، اینکه جوانان کشور ایران استقلالشان را حفظ کرده اند خیلی ارزشمند است.

به گفته وی، بانوان مسلمان در همه عرصه ها پیشرفت کرده اند، کلیشه ها از بین رفته است و در همه امور فعالیت می کنند، ایران کشوری مستقل است که حجاب را حفظ کرده است.

به گزارش ایرنا، حدود ۱۰۰ نفر از بانوان و فعالان رسانه ای از ایران و حدود ۴۰ کشور جهان در قالب نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید در مشهد گرد هم آمده اند.

نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید با شعار "زنان روشنگری می کنند" به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» برنامه ریزی شده است که به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید.

شیرین ابوعاقله (۳ آوریل ۱۹۷۱ – ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲) خبرنگار فلسطینی بود که به مدت ۲۵ سال در شبکه عربی زبان الجزیره فعالیت می‌کرد. او یکی از خبرنگاران فعال در خاورمیانه بود که که اخبار مرتبط با فلسطین را پوشش می‌داد. در ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲ درحالی که مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای ارتش اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری بود مورد هدف نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و به دلیل اصابت گلوله به سر جان باخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha