۸ مهر ۱۴۰۲، ۸:۳۸
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85242853
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فروش مرغ زنده در خراسان جنوبی ممنوع است

۸ مهر ۱۴۰۲، ۸:۳۸
کد خبر: 85242853
فروش مرغ زنده در خراسان جنوبی ممنوع است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: هرگونه فروش و کشتار مرغ و بوقلمون بیرون از کشتارگاه‌ها و در معابر و بازارهای محلی استان ممنوع و غیرقانونی است.

محمدعلی بخشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور مقابله با خطرهای احتمالی شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و سایر بیماری‌های مشترک هرگونه فروش مرغ زنده و بوقلمون ممنوع است و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال شیوع بیماری‌های طیور از جمله آنفلوآنزا که جزو بیماری‌های مشترک انسان و مرغان است، مردم باید از خرید و فروش و کشتار مرغ زنده خارج از کشتارگاه خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: برخی گزارش ها حکایت از عرضه مرغ زنده موجود در مرغداری‌ها و در بازار روز برخی شهرستان‌ها دارد که این موضوع تخلف بهداشتی بوده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

بخشی عنوان کرد: همه مراحل جوجه‌ریزی تا بارگیری و اعزام به کشتارگاه‌ها زیر نظارت دامپزشکی انجام می‌شود و خروج مرغ بدون ضوابط بهداشتی تهدید جدی برای سلامت شهروندان و مصرف کنندگان است.

وی تصریح کرد: اکنون بر اساس نتایج آخرین رصدها و کنترل‌های آزمایشگاهی، استان خراسان جنوبی عاری از هر گونه بیماری آنفلوآنزای مرغی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha