۱۴۴ میلیارد ریال طرح تامین آب شرب در شهرستان خواف در حال اجراست

گناباد-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی گفت: طرحهای تامین آب شرب هشت روستا و یک شهر از توابع شهرستان مرزی خواف واقع در جنوب این استان با اعتبار ۱۴۴ میلیارد ریال طی سال جاری در حال اجراست.

حسین امامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ با اجرای این طرحها ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی روستاهای "بنیاباد، کالشور، باغ بخشی، مهاباد، زوزن، اسدآباد، حسن آباد و علی آباد" و شهر قاسم آباد شهرستان خواف از نعمت آب شرب پایدار برخوردار می شوند.

وی ادامه داد:‌ در این راستا ۲ هزار و ۵۰۰ متر توسعه شبکه آب شرب در ۲ روستای کالشور و بنیاباد بخش جلگه زوزن شهرستان خواف با ۱۷۰ خانوار و با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال اجرا شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت:‌ همچنین مجوز حفر سه حلقه چاه در بخش جلگه زوزن شهرستان خواف دریافت شده و برای اجرای آن ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

امامی افزود:‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانداری و قرارگاه عملیاتی شهید دشتی شهرستان خواف نیز حفاری یک حلقه چاه برای روستاهای باغ بخشی و مهاباد را به اتمام رساندند

وی اضافه کرد:‌ عملیات حفر چاه دوم برای تامین آب شهر قاسم آباد و روستاهای زوزن و اسد آباد این شهرستان هم آغاز و برای جبران کسری آب روستاهای حسن آباد و علی آباد نیز قرارداد حفر چاه سوم منعقد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت:‌ با توجه به فرسوده بودن مخزن ۴۰ مترمکعبی آب روستای اسدآباد شهرستان خواف عملیات ساخت مخزن جدید بتنی این روستا به ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب و با جذب ۱۲ میلیارد ریال اعتبار شروع شده و با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی در حال اجراست.

از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان مرزی خواف استان خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک، روستایی هستند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha