بانوی روزنامه‌نگار چینی:تجربیات بانوان رسانه‌ای در جشنواره خورشید به اشتراک گذاشته می‌شود

مشهد-ایرنا- یک بانوی فعال رسانه‌ای از کشور چین گفت: بانوان فعال رسانه‌ای کشورهای مختلف در جشنواره بین المللی رسانه‌ای خورشید می توانند تجربیات خود در عرصه رسانه را به اشتراک بگذارند.

نیزی هوی روز شنبه در حاشیه نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: من نیز به عنوان یک فعال رسانه ای به این جشنواره دعوت شده ام و امیدوارم نتایج برگزاری آن منطبق بر اهدافش موفقیت آمیز باشد.

بانوی روزنامه‌نگار چینی:تجربیات بانوان رسانه‌ای در جشنواره خورشید به اشتراک گذاشته می‌شود

یک بانوی دیگر رسانه ای از کشور ترکیه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تشریح اهدافش از حضور در این جشنواره گفت: زن های ایرانی را خیلی قوی و متمدن یافتم، آنان بسیار آزاد هستند و می توانند در رشته های مختلف تحصیل کنند و مشغول به فعالیت شوند و یکی از انگیزه های من برای حضور در این جشنواره نیز آشنایی با این بانوان بوده است.

الهام اغلو افزود:تاکنون به شهرهای قم و اصفهان و تهران سفر کردم اما مشهد را جور دیگری یافتم چون مشهد از نظر تاریخی و مذهبی، جذابیتهای برجسته تری نسبت به باقی شهرهای ایران دارد.

به گزارش ایرنا، امروز هشتم مهرماه حدود ۱۰۰ نفر از بانوان و فعالان رسانه ای از ایران و حدود ۴۰ کشور جهان در قالب نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید در مشهد گرد هم آمدند.

نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید با شعار "زنان روشنگری می کنند" به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» برنامه ریزی شده است که به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید.

شیرین ابوعاقله (۳ آوریل ۱۹۷۱ – ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲) خبرنگاری فلسطینی بود که به مدت ۲۵ سال در شبکه عربی زبان الجزیره فعالیت می‌کرد. او یکی از خبرنگاران فعال در خاورمیانه بود که اخبار مرتبط با فلسطین را پوشش می‌داد. در ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲ درحالی که مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای ارتش اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری بود مورد هدف نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و به دلیل اصابت گلوله به سر جان باخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha