استان اردبیل بیش از یک‌هزار اثر تاریخی ثبت شده دارد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: این استان بیش از هزار اثر تاریخی ثبت شده و بیش از ۲ هزار اثر شناسایی شده دارد.

به گزارش ایرنا از میراث فرهنگی ، حسن محمدی ادیب روز شنبه در نشست با فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اظهار کرد: حفاظت از این آثار به تنهایی از عهده اداره کل میراث‌ فرهنگی استان برنمی‌آید و دراین زمینه همکاری سایر نهادها هم نیاز است.

وی گفت: حفاظت از آثار پر تعداد تاریخی و فرهنگی استان تنها با همکاری عموم مردم و نیروهای نظامی و امنیتی ممکن است و سپاه و بسیج می‌توانند در این مورد نقش مهمی داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گرشگردی و صنایع ستی استان اردبیل با اشاره به همکاری سپاه استان در برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ تاکید کرد: سپاه استان در برقراری امنیت مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با تمام توان وارد شد و بسیار موثر بود که انتظار می‌رود در نشست وزرای گردشگری نیز در هفته جاری حضور موثر سپاه استان را شاهد باشیم.

سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: ما در دستگاه‌های امنیتی و غیرامنیتی مکمل همدیگر هستیم و بین نهادهای مختلف تقسیم کار شده است و سپاه نیز تلاش می‌کند به وظیفه خود عمل کند.

وی تصریح کرد: در مورد حفاظت از میراث‌ فرهنگی استان ما با تمام قوا همراهی و همکاری خواهیم داشت.

استان اردبیل با پیشینه قوی فرهنگی دارای آثار تاریخی فراوان در بین استان‌های کشور است. مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ‌کلخوران متعلق به امین‌الدین جبرئیل پدر شیخ صفیالدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از جاذبه‌های اردبیل هستند.

مقبره شیخ‌حیدر ، کاروانسرای قانلی‌بولاغ ، سنگ نبشته‌های ساسانی ، قلعه‌های دیو ، قهقهه و کهنه در مشگین‌شهر ، قیز قلعه و شاه‌تپه در گرمی ، حمام سنگی در کوثر ، قلعه بوینی‌یوغون در نیر ، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره‌های مختلف در گوشه و کنار این خطه نمونه‌هایی دیگر از تاریخ و فرهنگ این دیار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha