نساجی‌چی‌ها در تدارک میزبانیِ خارج از خانه؛ تکرارِ تسخیرِ سکوها در آزادی

ساری- ایرنا- هواداران تیم فوتبال نساجی مازندران در آستانه برگزاری دومین مسابقه این تیم در لیگ قهرمانان آسیا این روزها مشغول برنامه‌ریزی برای تهیه بلیت تماشای بازی و سفر به تهران هستند تا یک بار دیگر سکوهای ورزشگاه پرخاطره ایران در اختیار عاشقان نساجی قرار بگیرد و آزادی خانه تیم ریشه‌دار مازندران شود.

به گزارش روز یکشنه خبرنگار ایرنا، فقط ۲ روز دیگر تا زمان برگزاری نخستین دیدار خانگی نساجی در لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده و تکاپوی هواداران این تیم برای حضور در ورزشگاهی که قرار است یک بار دیگر جایگزین ورزشگاه خانگی تیم‌شان باشد، روز به روز بیشتر می‌شود.

تیم فوتبال نساجی مازندران پس از کسب یک برد ارزشمند خارج از خانه مقابل مومبای سیتی هند، اکنون با سه امتیاز صدرنشین گروه D مسابقات است و برای استمرار این صدرنشینی و افزایش امیدواری به صعود از گروه، به امتیازگیری از یکی از قدرتمندترین و پرستاره‌ترین تیم‌های حال حاضر آسیا می‌اندیشد؛ الهلال.

شاید کمتر هوادار نساجی باشد که برای این مسابقه به کسب هر سه امتیاز فکر کند، اما امیدواری برای کسب یک امتیاز در این مسابقه و باقی ماندن در بالای جدول محال نیست. برای تحقق این هدف هم طبیعتا حضور هواداران پرشور نساجی در ورزشگاه و ایجاد جوِ فوق‌العاده‌ای که می‌سازند می‌تواند اثرگذاری بالایی داشته باشد.

اما حضور هواداران نساجی برای تشویق تیم محبوب‌شان در این مسابقه مهم، به دلیل خانه‌به‌دوشی نساجی و نبود یک زمین مناسب در مازندران، تفاوت زیادی با حضور هواداران سایر تیم‌های فوتبال در مسابقات خانگی تیم‌شان دارد. نساجی‌چی‌ها باید خستگی راه را به جان بخرند و یک بار دیگر عازم تهران شوند تا به تشویق تیم‌شان بپردازند. کاری که به دلیل خانه‌به‌دوشی‌های مستمر نساجی در سال‌های اخیر با آن بیگانه نیستند و از قضا با عشقی که به نساجی دارند، چندین بار به بهترین شکل آن را عملی کردند.

نساجی‌چی‌ها که تجربه ثبت تصاویری پرشور از هواداری در ورزشگاه آزادی را دارند، چند روز است که در فضای مجازی و صفحه‌های هواداری برای حضور در تهران فراخوان می‌دهند و البته انتظار تهیه خودرو برای جابه‌جایی را نیز دارند. اقدامی که طی چند نوبت برگزاری مسابقات مهم نساجی در ورزشگاه آزادی تهران، به شکل گسترده و قابل توجهی در سراسر مازندران انجام شد و موجی از همراهی و انسجام اجتماعی با محوریت فوتبال را در این استان رقم زد.

نساجی‌چی‌ها در تدارک میزبانیِ خارج از خانه؛ تکرارِ تسخیرِ سکوها در آزادی

تمهیداتی برای رفت و برگشت برای هواداران

برای این مسابقه نیز که نخستین مسابقه رسمی نساجی با یک تیم خارجی در ایران محسوب می‌شود قرار است نساجی‌چی‌ها سنگ تمام بگذارند. خیلی‌ها با ماشین‌های شخصی عازم تهران می‌شوند و بسیاری دیگر هم مانند تجربه‌های پیشین با ناوگان حمل و نقل عمومی و البته اتوبوس‌هایی که برای هواداران از شهرهای مختلف فراهم می‌شود.

بسیاری از هواداران در صفحه‌های هواداری نساجی نیز درخواست اختصاص اتوبوس از سوی دستگاه‌های دولتی برای رفت و برگشت بدون دغدغه‌شان به ورزشگاه آزادی را مطرح کرده‌اند. کاربری به نام میلاد در یکی از صفحه های هواداری نوشته است: «یه استادیوم که نداریم، ورزشگاه جایگزین هم که چمن درست و حسابی نداره، اقلا برای رفت و آمدمون به ورزشگاه اتوبوس اختصاص داده بشه.»

از این قبیل پیام‌ها یا پرسش‌هایی درباره اختصاص اتوبوس برای هواداران بارها توسط هواداران در فضای مجازی مطرح شده است. بنا به اظهارات صادق درودگر مدیرعامل باشگاه نساجی، تعدادی از دستگاه‌های دولتی قول داده‌اند تا برای حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی وسایل نقلیه عمومی در نظر بگیرند و باشگاه هم برای رفت و برگشت هواداران به فکر تهیه وسایل نقلیه است.

تخفیف ویژه برای نساجی‌چی‌ها

نساجی‌چی‌ها در تدارک میزبانیِ خارج از خانه؛ تکرارِ تسخیرِ سکوها در آزادی

خستگی سفر برای تشویق تیم محبوب مازندران شاید چندان اهمیتی برای هواداران نداشته باشد، اما طبیعتا افزایش هزینه‌های تماشای یک مسابقه خانگی به دلیل برگزار شدن آن در استانی دیگر برای هواداران خوشایند نیست. بنابراین بار دیگر با نظر مالک باشگاه قرار است تا حد امکان تخفیف ویژه‌ای برای تماشای بازی نساجی در نظر گرفته شود. رضا حدادیان که پیش از این هم چنین تصمیم‌هایی را عملی کرده بود، قصد دارد تا حد امکان برای حمایت از حضور هواداران بهترین سرویس را ارائه دهد و در این مسیر هم نگاهی به درآمد از بلیت‌فروشی ندارد.

مدیرعامل باشگاه نساجی با اشاره به آغاز بلیت‌فروشی از روز یکشنبه -۹ مهر- می‌گوید: برای بلیت‌های مسابقه نساجی و الهلال حدود یک سوم قیمتی که سایر باشگاه‌ها در نظر می‌گیرند را تعیین کرده‌ایم. مالک باشگاه علاقه‌ای به کسب درآمد از بلیت ندارد. البته ناچاریم که یک قیمت حداقلی را در نظر بگیریم تا ضوابط رعایت شود و موآخذه نشویم. بلیت‌فروشی احتمالا عصر یکشنبه آغاز می‌شود و تا روز دوشنبه نیز ظرفیت تکمیل خواهد شد.

باشگاه نساجی پیش از این هم برای حمایت از هواداران قیمت بلیت را در بخی مسابقات کاهش داده بود. مسابقه نساجی و مس کرمان در جام حذفی دو سال پیش یکی از همین مسابقات بود ه به میزبانی نساجی در ورزشگاه آزادی برگزار شده بود و برای حمایت از هواداران، بلیت مسابقه با تخفیف ۵۰ درصدی ارائه شد.

پیگیری برای حضور خبرنگاران مازندرانی در ورزشگاه

ترکش‌های میزبانی غیرخانگی نساجی از حریفان به خبرنگاران مازندرانی هم می‌رسد. زیر در چنین مسابقاتی ناچارند نسبت به شرایط حضورشان در ورزشگاه شهید وطنی، مراحل بیشتری برای ورود به ورزشگاه طی کنند. طی روزهای اخیر عکاسان ورزشی و ورزشی‌نویسان مازندرانی برای دریافت مجوز حضور در ورزشگاه آزادی با مشکل مواجه شدند و پس از این‌که در فاصله سه روز مانده به آغاز مسابقه به نتیجه‌ای نرسیدند، تصمیم گرفتن درخواست خود را از طریق اداره کل ورزش و جوانان مازندران به فدراسیون فوتبال برسانند.

نساجی‌چی‌ها در تدارک میزبانیِ خارج از خانه؛ تکرارِ تسخیرِ سکوها در آزادی

نتیجه درخواست‌های مکرر خبرنگاران و عکاسان مازندرانی تا کنون این بوده که مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال خواستار رفع مشکل حضور آن‌ها در ورزشگاه آزادی شده است. علی رجبی وندچالی در نامه‌ای که روز شنبه ۸ مهر به مهدی تاج نوشته درخواست کرد که با نگاه ویژه رئیس فدراسیون فوتبال مقدمات حضور خبرنگاران و عکاسان مازندرانی در ورزشگاه برای ثبت وقایع این مسابقه مهم فراهم شود.

البته هنوز پاسخ مثبتی به این نامه داده نشده و مشخص نیست که با توجه به مدت زمان اندک باقیمانده تا برگزاری مسابقه و نیاز به هماهنگی با کنفدراسیون فوتبال آسیا برای صدور مجوز حضور خبرنگاران در ورزشگاه این امکان میسر است یا نه. اما در هر حال این چالش را هم باید به ترکش‌های نداشتن یک ورزشگاه باکیفیت و استاندارد در استانی که هر سال به اندازه سه تیم در لیگ برتر فوتبال کشور بازیکن دارد ارتباط داد.

با هر مشقتی که باشد در هر حال نساجی‌چی‌ها روز سه‌شنبه جوِ پرشوری را در ورزشگاه آزادی ایجاد خواهند کرد و بار دیگر یک ورزشگاه وطنیِ بزرگ را در پایتخت ایجاد خواهند کرد.

تیم فوتبال نساجی مازندران قرار است از ساعت ۱۹:۳۰ روز سه‌شنبه ۱۱ مهر در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم پرستاره الهلال عربستان برود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha