بازتاب پیشرفت های محلی و ملی در آموزش و پرورش، نیازمند تفویض اختیار به ارکان مدارس است

اصفهان-ایرنا- نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ریزی برای بازتاب پیشرفت های محلی و ملی در فضای آموزش و پرورش نیازمند تامین مقدمات و تفویض اختیارات اداری و مالی به ارکان مدارس شهر و روستاست.

حسین محمدصالحی، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: انگیزه بخشی به دانش آموزان دهه ۸۰ و ۹۰ نیازمند یکپارچه سازی خدمات آموزشی و اداری در سیستم آموزش و پرورش است تا امکان بازتاب و بازتعریف پیشرفت های کشور بیشتر فراهم شود.

نماینده مجلس افزود: دانش آموزان باید با تکیه بر سبک های نوین آموزشی و تقویت برنامه های فرهنگی و تربیتی در جریان پیشرفت های کشور قرار بگیرند تا انگیزه نسل های جدید کمرنگ نشود.

محمدصالحی ادامه داد: برای تحقق این هدف، وزارت آموزش و پرورش باید در ارتقای بهره وری و بهبود نظام مدیریتی، ساختار و تشکیلات خود را بر اساس سند تحول بنیادین پیش ببرد و اصلاح کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ نباید فدای اقتصاد شود، افزود: بهبود معیشت معلمان، تسهیل زمینه استخدام نیروهای فرهیخته و رفع بلاتکلیفی نیروهای باتجربه در سیستم آموزش و پرورش برای تحقق چشم انداز فرهنگی ضروری است.

محمدصالحی همچنین بر توسعه فضاهای آموزشی مدارس، تقویت فرهنگ بومی و محلی در دروس آموزشی و ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان و پرسنل آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی افزود: آشنایی با شرایط و پیشرفت های کشور و منطقه برای همه دانش آموزان ضرورت اجتناب ناپذیر است که باید با برنامه ریزی نهادینه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha