وزیر بهداشت: افزایش بالگرد در ناوگان اورژانس هوایی ضروری است

تهران - ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار حمایت دولت برای اختصاص بالگردهای بیشتر با هدف توسعه ناوگان اورژانس هوایی و تسریع در انتقال مصدومان حوادث شد.

به گزارش ایرنا از وبدا، بهرام عین اللهی در آیین بزرگداشت فوریت‌های پزشکی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، افزود: استفاده از موتورلانس به خصوص در ترافیک برای انتقال سریع مصدومان به یک مرکز درمانی بسیار مهم و در نجات جان بیمار بسیار کمک کننده است.

وی اظهار داشت: استفاده از روش‌های دیجیتالی پیشرفته در سازمان اورژانس می‌تواند به ما کمک کند زیرا با این شیوه می‌توانیم اطلاعات بیمار را به سرعت به یک مرکز درمانی منتقل کند. اتوبوس آمبولانس‌ها یک بیمارستان متحرک هستند این اتوبوس آمبولانس‌ها با امکاناتی که دارند می‌تواند به مانند یک بیمارستان سیار عمل کند.

وزیر بهداشت با اشاره به سرعت عمل در اورژانس کشور گفت: علم و دانش مهمترین سلاح دوستان ما در اورژانس کشور است. بدون دانش کار پیش نمی‌رود و از همین رو آموزش مستمر در اورژانس کشور بسیار اهمیت دارد. در اورژانس کشور جوانان با استعداد و با هوش فعالیت می‌کنند و هر کدام از این افراد مستعد هستند و در فراگیری علم و دانش روز می‌توانند از راه‌های جدید استفاده کنند.

عین اللهی تصریح کرد: اورژانس کشور را فقط به عنوان یک مجموعه خدماتی نمی‌بینیم. فردی که در اورژانس فعالیت می کند علاوه بر اینکه باید فردی قوی باشد و فعالیت بدنی داشته و ورزش کند، باید بتواند تحمل سختی‌ها را داشته باشد. همچنین از دانش آمایشی برخوردار باشد؛ یعنی بداند که در هر مکان و هر موقعیتی چگونه فعالیت کند و برای اینکه لازم است که در اورژانس کشور یک مرکز آموزش مستمر ایجاد شده و نیروهای اورژانس از این آموزه ها بهره مند شوند.

وی با اشاره به افزایش امید به زندگی در کشور از ۵۵ به ۷۸ سال، افزایش یافته، ۲۲ هزار عضو هیات علمی داریم. همچنین ۲۷۰ هزار دانشجو در رشته های مختلف در حال تحصیل علوم پزشکی هستند.

عین اللهی با بیان اینکه در بحث اورژانس افتخارات بسیاری در حوزه اورژانس به ویژه در دولت سیزدهم داشته‌ایم، تصریح کرد: امروز اورژانس ۱۱۵ یک اورژانس کاملا علمی و جهادی و ابتکاری است و در همه عرصه‌ها چه کوه‌ها چه جاده‌ها و چه دریاها و در دورترین نقاط کشور خدمات ارائه می‌دهند. نیروهای اورژانس در همه ایام سال حتی در تعطیلات به صورت ایثارگرانه حضور دارند و ما قدردان زحمات شما هستیم.

فعالیت ۵۲ فروند بالگرد در اورژانس هوایی کشور

رئیس سازمان اورژانس کشور نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت ۵۲ فروند بالگرد در اورژانس هوایی کشور از ساخت ۷۵ پد بالگرد در استان های مختلف خبر داد و گفت: کارکنان اورژانس همه تلاش خود را به کار بسته اند تا بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به مردم شریف ایران ارائه کنند.

جعفر میعادفر افزود: در ۲ سال گذشته اقدامات بسیاری در این حوزه انجام شده است و بیش از ۱۰۰ بازدید به صورت تیمی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور داشته ایم.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۶ هزار نفر در بخش فوریت های پزشکی در کل کشور در حال فعالیت هستند گفت: از ۳۲۰۰ پایگاه  اورژانس بازدید کردیم و همه این پایگاه ها اعتبار بخشی می شوند.

وی اضافه کرد: در طول این دو سال بیش از  ۲۹۸ پایگاه اورژانس و حدود هشت آشیانه بالگرد ساخته شده است.

به گفته میعادفر، اکنون ۷۵ پد بالگرد در استان های مختلف ساخته شده است و بیش از ۵۲ بالگرد در کشور فعالیت دارد.

رئیس سازمان اورژانس کل کشور بیان کرد: بیش از ۸۰۰ دوره آموزشی در این دو سال برگزار شده است. در مراسم اربعین سال جاری با وجود گرمای زیاد، حتی یک مورد فوت ناشی از گرمازدگی نداشته ایم.

وی همچنین با اشاره به اغتشاشات پاییز سال گذشته گفت: ۱۶۰ دستگاه آمبولانس در سال گذشته آسیب دیده اند.

رئیس سازمان اورژانس کل کشور گفت: اولین شورای عالی سلامت، در این دولت با محوریت فوریت های پزشکی برگزار شد و یکی از مصوبات این شورا، موضوع سختی کار  بود که ضرورت دارد امتیاز  ۱۵۰۰ به سه هزار ارتقا یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha