اخذ سند مالکیت موقوفات گیلان مورد توجه جدی متولیان امر باشد

رشت - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت توجه متولیان امر به اخذ سند مالکیت موقوفات فاقد سند در این استان گفت: برخی از موقوفات وقف خاص است از این رو نباید در اخذ سند اجحافی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله رسول فلاحتی روز یکشنبه به مناسبت هفته وقف در جمع مسئولان، معاونان و جمعی از کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به ازدیاد موقوفات استان اظهار کرد: متولیان این حوزه باید با همکاری دستگاه قضا برای سنددار شدن موقوفات تلاش کنند.

وی وقف را سنتی حسنه و ماندگار دارای چهار ضلع واقف، موقوفه، موقوفه علیه و متصدی وقف دانست و اضافه کرد: عمل به نیات واقفان باید توجه جدی متصدیان وقف باشد چرا که این مهم موجب نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر رفع مشکل مردم در رابطه با موقوفات، بقاع و اراضی خاطر نشان کرد: متولیان امر باید قبل از نامه‌نگاری مردم برای رفع مشکلات آنان در این ارتباط اقدام کرده و کارها را تسهیل کنند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اهمیت اجرای کارهای فرهنگی در بقاع متبرکه گیلان و ضرورت توجه به این مهم اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی در بخش‌های مختلف از جمله موضوع رشد جمعیت و فرزندآوری باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تشریح حساسیت کار در مجموعه اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: متولیان امر در این مجموعه در عمل درست به وظایف و انجام کارها باید بسیار مراقبت داشته باشند.

استان گیلان دارای پنج هزار موقوفه، افزون بر ۲۳ هزار رقبه و ۹۴۱ بقاع متبرکه است.

همچنین امروز (یکشنبه) به مناسبت فرارسیدن هفته وقف نشست خبری مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اصحاب رسانه استان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha