۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۸
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85244638
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری رویداد جایزه مصطفی(ص) در شهرهای مختلف ایران ارزشمند است

اصفهان-ایرنا- یکی از برندگان سومین دوره جایزه مصطفی(ص) گفت: برگزاری این رویداد علمی و فناوری در شهرهای مختلف کشور از جمله اصفهان و فاصله گرفتن از مرکزگرایی، کاری ارزشمند است که باید تداوم داشته باشد.

محمد عبدالاحد روز یکشنبه در حاشیه برگزاری نشست‌های تخصصی جایزه مصطفی(ص) در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ضروریست رویدادهای بزرگ علمی فقط در یک شهر برگزار نشود بلکه شهرهایی مانند اصفهان، تبریز، مشهد و شیراز نیز ظرفیت های زیادی برای میزبانی از این برنامه‌ها دارند.

وی با بیان اینکه فاصله گرفتن از مرکزگرایی در برگزاری چنین رویدادهایی ارزشمند است، اظهار داشت: اصفهان دانشگاه‌های بزرگی دارد و می توان از امکانات و ظرفیت‌های آن بخوبی برای برگزاری رویدادهای بین المللی نیز بهره گرفت.

این دانشمند ایرانی اضافه کرد: در برگزاری رویدادهای بزرگ در شهرهایی غیر از پایتخت لازم است از چندگانگی مدیریتی نیز پرهیز شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) گفت: برقراری ارتباط بین دانشمندان کشورهای مختلف، امری ضروری برای توسعه پژوهش هاست و این ارتباطات در رویدادهایی مانند جایزه مصطفی(ص) بسرعت شکل می گیرد.

عبدالاحد تاکید کرد: لازم است نشست‌هایی نیز بین برندگان دوره‌های قبلی جایزه مصطفی(ص) برگزار شود تا بتوانند در باره روش های جدید تحقیقاتی خود با یکدیگر تبادل نظر و تجربه داشته باشند.

محمد عبدالاحد عضو هیات علمی دانشگاه تهران و عضو هیات علمی وابسته دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه ساخت سیستم های نوین تشخیص و درمان سرطان فعال است و در سال ۱۳۹۸ برای اثر «ترجمه رفتار سلول‌های سالم و سرطانی در حوزه الکترونیک (شیوه‌های نوین تشخیص سرطان)» در حوزه علم و فناوری نانو موفق به دریافت جایزه مصطفی(ص) شد.

یکی از استادان دانشگاه‌های هند نیز که روز یکشنبه در نشست های تخصصی جایزه مصطفی(ص) در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حضور یافت، به خبرنگار ایرنا گفت: این رویداد زمینه ملاقات و آشنایی با محققان برجسته جهان اسلام در حوزه فعالیت های آموزشی و پژوهشی من را فراهم کرد.

احمد کمال با بیان اینکه پژوهشگران سطح بالایی در این رویداد مورد ارزیابی قرار گرفتند، افزود: رویداد جایزه مصطفی(ص) فرصت مناسبی برای پیشرفت و توسعه ارتباطات بین دانشمندان مسلمان و شکل‌گیری گروه‌های تحقیقاتی بین آنهاست.

وی زمینه تحقیقاتی خود را شیمی پزشکی و دارویی دانست و اظهار داشت: مطالعه بر روی سلول‌های سرطانی و مطالعه تاثیرهای جانبی شیمی داروها از زمینه کارهای پژوهشی من است.

به گزارش ایرنا، پنجمین دوره رویداد"جایزه مصطفی(ص)" در شهر اصفهان در حال برگزاریست و امروز یکشنبه در جریان این رویداد، نشست‌های تخصصی با حضور دانشمندان جهان اسلام در دانشگاه های بزرگ و برتر اصفهان از جمله دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

این نشست‌ها در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با عنوان "تبادل تجربیات علمی و فناوری" (STEP) و در پنج دانشکده پزشکی، داروسازی، بهداشت، تغذیه و فناوری های نوین با حضور حدود ۳۰ نفر از دانشمندان جهان اسلام و جمع کثیری از دانشجویان، استادان و کارشناسان رشته‌های مختلف برگزار شد.

پنجمین دوره رویداد «جایزه مصطفی(ص)» از ششم مهر در اصفهان آغاز شد و تا دوازدهم مهر جاری ادامه دارد.

این رویداد با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری از اوایل دهه ۹۰ شروع بکار کرد و تاکنون چهار دوره آن در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شده است.

بیش از یکصد نفر از دانشمندان جهان اسلام از ۴۰ کشور در پنجمین رویداد جایزه علم و فناوری مصطفی(ص) در اصفهان شرکت دارند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha