بیش از هزار مقاله به دومین کنگره بین‌المللی تغذیه در مشهد رسید

مشهد-ایرنا- دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی تغذیه گفت: تاکنون بیش از هزار مقاله به دبیرخانه این کنگره به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمد غیور مبرهن روز یکشنبه در نشست خبری این کنگره افزود: دومین کنگره بین‌المللی تغذیه از ۱۲ تا ۱۴ مهرماه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

وی بیان کرد: در این کنگره بین‌المللی ضمن بهره‌مندی از حضور نمایندگان سازمان بهداشت جهانی و یونسکو، سفرا و سرکنسولگران حاضر در تهران و مشهد و نمایندگانی از کشورهای نیجریه، فرانسه، ژاپن، پاکستان و دیگر کشورها در این کنگره حضور دارند.

دبیر علمی دومین کنگره بین المللی تغذیه اظهار داشت: اقدامات بزرگی با همکاری معاونت‌های امور بین‌الملل و تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای برگزاری این کنگره که از یک بار علمی بسیارقوی در حوزه تغذیه برخوردار است، انجام شده که تاکنون مشابه آن را در سطح کشور نداشتیم.

وی با بیان اینکه آسیب های تحریم های علمی بیشتر از تحریم های اقتصادی است، افزود: با وجود تمامی موانع و تحریم‌ها از ظرفیت نخبگان، متخصصان و دانشمندان کشورمان و دیگر کشورهای دنیا استفاده شده است و اجازه ندادیم که آسیبی در این حوزه وارد شود.

غیور مبرهن با اشاره به اینکه دوره قبلی این کنگره در سال ۲۰۱۷ برگزار شد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران متقاضی میزبانی این رویداد بین‌المللی شده است که پس از بازدید نمایندگان یونسکو از این دانشگاه، موافقت مسوولان یونسکو اخذ شد، در این بازه زمانی وزرای سابق و کنونی وزارت بهداشت همکاریها و موافقت‌های لازم را داشتند.

وی تصریح کرد: در سال ۲۰۱۷ تفاهم‌نامه همکاری میان دولت جمهوری اسلامی ایران و مرکز یونسکو پاریس به امضا رسید و مدتی کوتاه پس از امضای این تفاهم‌نامه همکاری، مرکز یونسکوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتتاح شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و حدود ۵۰ مرکز تحقیقاتی در رشته های مختلف پزشکی، هم اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha