هفت مرکز بین‌المللی منطقه‌ای زیر پوشش یونسکو در ایران فعال است

مشهد- ایرنا- دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: هم‌اکنون هفت مرکز منطقه‌ای بین‌المللی فعال در حوزه های مختلف زیر پوشش سازمان یونسکو در ایران فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر علی اکبر متکان روز چهارشنبه در دومین کنگره بین المللی تغذیه، مطالعات علوم پایه تا تحقیقات بالینی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: مراکز منطقه ای یونسکو برای فعالیت در عرصه‌های بین المللی بایستی به سه محور «آموزش و اطلاع رسانی، ظرفیت سازی و برگزاری کنگره‌های بین المللی و انجام فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی» توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مرکز بین المللی یونسکو دانشگاه علوم پزشکی مشهد و فعال در حوزه تغذیه یکی از این مراکز منطقه ای است، بیان کرد: آموزش، اطلاع رسانی و تعاملات بین المللی در زمینه تغذیه سالم از برنامه های این مرکز است.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: همچنین برگزاری کنگره‌های بین‌المللی و ارتقای تعاملات بین‌المللی، انجام فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی با توجه به مشکلات روز در حوزه سموم و آفت کش‌ها که سبب ایجاد سرطان‌ها می‌شود، بایستی در زمینه تغذیه مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تعامل تجربیات در زمینه غذای حلال و سالم با کشورهای مسلمان منطقه، پارامترهای محیطی و نوع بیماری‌ها و امنیت غذایی، استفاده از پتانسیل گیاهان دارویی در ایران مورد تاکید است و سازمان یونسکو هم از این موضوعات حمایت می کند.

متکان افزود: در دستورات دینی اهمیت ویژه‌ای به تغذیه شده است و حدود ۲۵۰ آیه قرآن و دهها روایت در خصوص تغذیه نازل شده است، رهبر معظم انقلاب نیز تاکید ویژه‌ای در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی و اهمیت تغذیه دارند.

هفت مرکز بین‌المللی منطقه‌ای زیر پوشش یونسکو در ایران فعال است

به گزارش ایرنا، دومین کنگره بین المللی تغذیه، مطالعات علوم پایه تا تحقیقات بالینی با حضور دانشمندان برتر از انجمن‌های بین المللی UNESCO،IUBMB ، IFCC، مسوولان ارشد سازمان بهداشت جهانی در زمینه تغذیه، پزشکان، صاحب نظران داخلی و خارجی طی روزهای ۱۲ تا ۱۴ مهرماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مجتمع شهدای سلامت این دانشگاه در حال برگزاری است.

نخستین کنگره بین المللی تغذیه سالم سال ۱۳۹۶ در مشهد برگزار شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و حدود ۵۰ مرکز تحقیقاتی در رشته های مختلف پزشکی، هم اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha